myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Midsommar

Publicerad 2020-06-19 08:41:59 i Allmänt,

Tror inte att jag kan minnas när det var så här fint väder en midsommar? Däremot kan jag ninnas de som man har behövt varm jacka eller papaply. Har sovit länge idag och det är konstigt att varken kisse eller Märta svassar kring fötterna. Har sovit som en stock i natt oxå. Jag är ju kattvakt här åt lilla Siri och hon verkar inte tyxka att det är ett dugg konstigt att jag "flyttat" in. Hon är en brunsvart Ragdoll och super mysig. Idag börjar jag 12.30 och jobbar till 21.15 och det är i det stora hela rätt okey. Förr hade vi sett fram emot det traditionella midsommarfirandet hos goda vänner som har en stuga vid havet. Dan hade som vanligt farit till "sitt" ställe och plockat en stor bukett liljekonvaljer, på förmiddagen. Han visste att jag tyckte de var så vacker. Detta är alltså den första midsommaren utan min käraste på många år. Men jag tänker att skulle han ha kunnat hade han nu suttit mittemot mig nu och varit lika glad över att vi skulle fara och fira midsommar och sagt att vi har ett fint väder idag. Han ville ju inte lämna livet och mig. Vi älskar fortfarande varandra,även om vi inte kan hålla om varandra. Igår så fick jag besked om att nu kan jag flytta hem. Men jag har ju livat att vara här med Siri och sen på måndag skall jag till stugan och hem på tisdagsmorgonen för jag jobbar eftermiddag då. Men på onsdag flyttar jag hem igen. Nu är ju allt tomt där och jag får börja med att ta in madrass och täcken. Sen börja bära in allt igen, fast sortera ut det som inte läggs in i skåp och lådor. Blir nog ngn mer vända till återvinningen. Nu ska det bara in sådant som jag använder, förutom lite av Dans saker. Hans skjortor och necessär och handduk är jag inte beredd att ta bort och lite annat av hans grejer. Fy fasen så jag saknar honom. Jag sen fara till graven och snickesnacka lite, även om jag gör det med honom hela tiden så känns det bra att fara dit. Ska iväg och mata de andra kissarna oxå innan jobbet. Till Dan :godmorgon älskling. Visst är det fint väder? Har du sett att jag är hos S? Din fina flicka,som du älskar så mycket. Tänkte komma idag till graven, bara för att vi kan sitta där på bänken och prata lite. Kanske får vi se en ekorre? Kommer ihåg dagen du sa att, du ville begravas där. Blev förvånad samtidigt som känslan av att tappa luften kom över mig. Att dagen då du skulle måsta lämna mig ensam fanns framför oss. Saknar dig mitt godistroll, min finaste. Så skönt att få gråta och släppa ut min sorg och saknad. Jag lägger min hand på min kind och låtsas att det är din hand. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela