myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Mycket nu....och pinsamt

Publicerad 2020-06-18 13:07:08 i Allmänt,

Har inte kunnat skriva något på ngn dag. Har jobbat och däremellan inte riktigt kunna sitta ner. För många tankar och rastlöshet. Så jag är såååå trött i huvudet och kroppen. Har märkt att det bara blir värre och värre min överkänslighet för värme. Tänk förr kunde man ju ligga och sola! Nu är det skugga som gäller. Igår afton var det lite lite regn och en aning svalare och det var jätteskönt. Känner att mina ögon håller på att bli tunga av tårar som behöver komma ut. I afton skall jag fara till andra dottern och bo där i helgen. Så snurrigt det blir , men kortfattat...Märta far till stugan idag och är med S med familj och kommer hem lördag. Kisse stannar här i Yttersjö. Jag flyttar in hos S och tar hand om deras kisse och skall fara och mata katter på ett annat ställe oxå. Jag jobbar ju hela midsommar, men skall nog hinna mysa med kissarna oxå. Ska ägna mig åt att varva ner och gråta oxå. Behöver verkligen det och jag kan liksom bara slappna av när jag är själv. Det är så dumt egentligen men det är svårt att släppa lös sorgen. På lördag ska jag till kyrkogården,på rasten och prata lite med Dan. Fastän jag pratar med honom lite över allt, mest i bilen och i stugan. Idag har jag varit och lämnat in anställningspapperet på banken och besked om jag får ta över lånet trodde de skulle vara klart under nästa vecka. Så skönt det skall bli. Är så stel i kroppen och det beror nog på all spänning i musklerna det blir av att allt är lite upp och ned och allt nytt och att jag är för gammal för att sova på madrass på golvet hahah. Ingen katastrof och det har funkat ok. Der är fint härute i Yttersjö och jag förstår att de trivs bra. Dessutom mysigt att få se mer av lilla L som jag träffar mer sällan. Han är en sådan fin kille och jag önskar han kunde förstå hur mycket jag älskar honom och vill han allt väl. Han är ju autistisk den lille parveln och svår att få kontakt med. Men när han ler så smälter den hårdaste stenen, till en pöl och hans gurglande skratt gör en lycklig. Är så imponerad av dottern och hennes man hur de kämpar och gör allt för barnen. Skulle aldrig palla i deras tempo. Men man gör det man måste om man inte kan göra på annat sätt. Så för dem går barnen före allt annat och jag kan bara säga att de gör ett toppenjobb och sliter hårdare än vad många kan föreställa sig. Idag har jag egentligen en ledig dag men var inbokad på en kurs om läkemedelshantering. Jisses så pinsamt. Jag satte mig längst fram då jag är halvdöv och halv blind haha. Men jag höll på att somna!!! Allvarligt!!!! precis när jag skulle somna helt inser jag att jag blundar med ena ögat och liksom hör ingenting. Då säger läraren -jag ser att vissa av er är trötta, kanske skulle ni resa er upp och skaka lite på kroppen!?!?!! Så pinigt hahaa Det bränner bakom ögonen och jag skulle kunna gå och sova nu för natten hahaha.
Men det är stor risk att jag vaknar in att och är pigg igen. Så nu blir det kaffe och en rök och sen packa bilen med kudde och täcke och allt annat jag kan tänkas behöva i helgen. Men får nog inte dit förrän efter middagen för då skulle en av de andra barnen komma och äta med oss. Till Dan min älskling är allt bra? Saknar att få prata med dig. Att vara bara du och jag. Kan inte skriva mer för då kommer tårarna. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela