myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

"Prata" av sig

Publicerad 2020-06-11 16:55:02 i Allmänt,

Så skönt, nu har jag fått tid till att få prata av mig här. Har kommit till stugan nu. Egentligen skulle jag kanske ha jobbat imorgon,bara för lön och att känna mig mer varm i kläderna. Det är så mycket att ta in och lite tid till att reflektera. Jag bor ju hos dottern nu och det har gått bra och varit trevligt på många sätt,men hemma är bäst. Slutade tidigt idag och snabbt packade jag ihop djur och grejer och för hit.
Kastrerade kisse i tisdags och det gick jättebra. Tydligen var han ett riktigt busfrö och pigg som attan. Är faktiskt väldigt stolt över både kisse och Märta, att ränna hit och dit och ändå verkar de trygga och lugna. Nu ligger de och sover i mitt knä och i bilen upp hit så kände jag att de är min närmsta familj nu, de är mitt hushåll. Utan dem så hade jag varit helt ensam. Så fort jag svängde in på vägen hit så kom tårarna och jag sa: Nu älskling kommer jag....känns som om han väntade på mig här. Min käraste Dan, mitt honungstroll. Jag hade alltid olika smeknamn på honom och ibland bara skakade han på huvudet. Oftast var det väl älsklingsgrisen som jag sa, eller hjärtegrynet eller kärlekstrollet. Han sa oftast bara gumman till mig, men jag älskade att vara hans gumma och kommer att vara det till den dagen pulsen slutar slå. Nu är jag ledig hela helgen och jag skall njuta av varenda sekund. Nästa vecka och helg blir det mycket jobb, och det kommer nog att bli tungt. Jobbar midsommar,men det är helt okey. Vi har bröllopsdag nästa vecka och då ska jag fira den på ngt sätt. Nu är det inte så länge kvar heller tills jag får tillbaka lägenheten. De som hyrt har stortrivts vilket är roligt och känns extra bra. Men det skall bli skönt att få komma hem. Allt är så grönt nu och det växer och står i och de fröer jag satt har kommit upp nu. Hoppas att de överlever trots att jag inte är här så mycket. Men ngn helg då och då skall det väl bli. Till Dan: mitt hjärtegryn saknar dig så djävulsk, men det är skönt att vara i stugan. För det känns som om vi är här båda två. Ska gå och lägga lite blommor på gammelkisses och Lukas gravar. Jag torkade kransblommorna som ditt jobb skickade till begravningen. Tänkte att jag i helgen skall strö ut det i sjön,tror du skulle gilla tanken. Du är saknad av många. Ibland så tappar jag luften och blir "tjock" i halsen när det slår mig att du inte kommer att sitta här bredvid mig,någon mer gång. I alla fall på riktigt. Men jag låtsas att du gör det. Nu ser du ut över sjön och jag hör dig säga: så vackert ljus det är på aftonen. Jag ler och tittar på stolen och minns alla stunder vi suttit tillsammans och tittat ut över sjön. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela