myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Så överaskad

Publicerad 2020-06-29 06:49:21 i Allmänt,

Jag blev så överaskad att jag först bara gapade,sen blev jag rädd och till sist började gråta. Vaknade tidigt på lördagsmorgonen,men M sov fortfarande och ville inte gå över till grannen och måla förrän jag sagt vars jag gått. Så jag drack kaffe och bara tittade ut över sjön. Det var betydligt svalare och först tyckte jag det var kyligt. Men det var 20 grader!! Men så varmt som det varit nu i ngr veckor så är 20 väldigt svalt. När M vaknat och fått frukost,bytte jag om till målarkläder ,men hann 5 meter från bron. Då en bil kommer till andra och jag tänkte men vem är ute så här tidigt? Klockan var bara en strax efter åtta. Efter den bilen kom en pickup med släp, och efter den 2 bilar till! Då ser jag att det är några av barnen! Vad händer!!! Oj har det hänt något! Nämen va!!!! De hade pratat ihop sig och bestämt sig för att överraska och komma och isolera lilla delen på altanen. Har pratat om att jag hade tänkt göra det, redan när Dan levde,men mina förslag röstades alltid ner. Nej så kan du inte göra, du måste göra så här och här. Förstod att mina enkla idéer om fiffiga lösningar var tämligen dåliga. Så jag hade gett upp om det och inväntade lottovinsten så jag kunde göra det ordentligt. Orsaken till att jag ville isolera där är att jag då kan ha kvar extra frysen och kylen där för vintern och annat som jag inte vill ska stå för kallt. Nu kom ett helt gäng och de jobbade som attan och som grädde på moset så blev det kanonfint. Någon målning blev det inte, utan jag gick bara omkring och var förvånad ända tills kvällen Hade ju tänkt åka hem på lördagskvällen, men bestämde mig för att stanna då det var årsmöte i stugföreniingen och jag skulle bli invald i styrelsen. Men det är inget jobb alls utan mer en nödvändighet att ha en styrelse, då vi är en förening. Har väl varit med i 15 år tidigare,som sekreterare,eller revisor. Dan var ordförande i 18 år och det hölls en tyst minut för honom. Han är så saknad där av alla stuggrannar. Han tog sina promenader och surrade med alla han mötte. Ja ni läste rätt!!! Dan som inte var den som pratade i onödan,han gillade att gå runt och hälsa på i stugorna. Lite nyfiken kanske om det var ngt sommarprojekt på gång som han kunde inspektera. Som han älskade det stället ❤ Igår för jag hem och då kom nästa överraskning!!! S och S var här och byggde in altanen. Så bra det blev och nu kan inte kisse våldgästa. Han hann under tiden jag packade ur bilen och släppt ut honom och Märta ur burarna i bilen,våldgästa och gå in till 2 olika grannar!!! När han gick ut igår kväll så blev han nog sur, för han han gick in igen och la sig. Till Dan: Godmorgon min älskling. Så fint det blev både uppe i stugan och på altanen. Så du skulle velat vara med och bygga. Tänkte på det oxå när M fick hem den jättestora klätterställningen som skulle byggas ihop. Du skulle ha varit där varenda sekund till det var klart. Du skulle ha förankrat den så att en tornado hade aldrig fått loss en flisa hahaa . Min älskade gullegroda så jag önskar att du var här hos oss, hos mig. Satt och tittade på ditt fotografi igår och det är så obegripligt att du inte finns!!! Min finaste älskade vän och kärlek. Du är fortfarande min stora kärlek och bästaste i hela min värld. Finns hos mig. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela