myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Skit,skit och åter skit

Publicerad 2020-06-22 16:20:34 i Allmänt,

Kära Ingalill, det kommer att bli bra. Så vill jag säga åt mig själv. Sällan har jag känt mig så rådlös,och ensam om beslut som idag. Jag och lilla M för glad i hågen till stugan igår. Jag skulle måla grannens innertak, för det hade jag lovat att göra. Packade bara in grejerna och gick sedan över och började tejpa och förbereda inför dagens målning. Började sedan putsa på 2 st nattygsbord som jag fått när M kom utrusande och frågade:ska det vara en fågel inomhus? Ehh!!! Då hade kisse burit in en fågel och den flaxade runt. Såg inte hur skadad den var utan tog en burk och en kartong och vände upp och ned och sen en hink och ngt tungt och ställde in på altanen. Jag klarade inte av att slå ihjäl den....och det var så hemskt och jag skrek inombords på Dan. Tänkte att antingen dör den eller så lever den... Var så trött och somnade tidigt utan att ens packa upp tvätten och allt jag hade i påsarna efter veckan. Hann inte ens äta ngn middag igår. Dessutom ingen lunch för den hade jag glömt i frysen hos S. Kände att jag var superhungrig men somnade bara om. När jag vaknade så drack jag kaffe och gick över och började måla. Var betydligt svårare än jag trott. Det är spår mellan "plankorna" i taket och det gick inte att måla om jag inte slösade med färg som sen droppade över hela mig. Halv tio kom Milou rusande....mormor det är en råtta i stugan!!!! Va!!!! Hon hade sett den springa under ett köksskåp. Märta la sig och snusade och luktade och visade tydligt att det var ngn obekant där. For på affären i byn och inköpte råttfällor. Hade inte en susning om hur man gjorde. Efter ett antal smällar på fingrarna så lyckades jag. Fy så jag ville bara gråta. Gillrade dem och gick ur stugan. Efter ngn timme var M hungrig och vi gick in .....ingen mus i fällan. Fixade käk och började gå tillbaka till målande. Då skrek M där är den....musen. Den sprang runt väggarna och Märta efter. Sen kom jag med sopen?!?!?! Ehh vad hade jag tänkt göra med den? Då sprang den in under skåpet under tv:n Dan....Var i helsike är du? Behöver dig...vill inte ha en mus springande över fötterna, eller sova och känna att den är i sängen. Dör den under ngt köksskåp så kommer den väl att ruttna och det luktar väl skit, antar jag??? Fan fan fan, vad ensam jag kände mig. Jag tvärpackade ner och bara körde hem med M och sen hem till lägenheten. Då ringde de från jobbet och ville jag skulle arbeta en delad tur....suck ja jag behöver ju pengarna. Nu sitter jag i alla fall hemma, men jag bara gråter av trötthet och vanmakt över mitt skitliv. Jag har i alla fall fått tillgång till lägenheten, men den är tom....det är bara jag här. Jävla skitliv. Till Dan: Älskling saknar dig så inihelvetet mycket. Inte bara för fåglar och möss utan för inget känns lönt. Hur länge skall jag orka att bara finnas, utan glädje. Jag ler, men insidan är grå. Känns som om jag är ute på en strapats och vill bara hem, hem till dig. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela