myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Gårdagen

Publicerad 2020-03-26 08:24:26 i Allmänt,

Gårdagen var fantastisk med mina mått räknade. Inga häftiga magkramper och tårar som gör ont. När tårarna rann var det ibland av minnen som kom upp eller bara liksom stilla. Svårt att förklara men, det var en bra dag. Solen och värmen gjorde så att man fick en smak av våren och det gjorde mycket för min dag. Jag satt och minns när vi var i stugan och Dan satt på altanen och sippade på en öl och liksom bara mös. Det var fina minnen som poppade upp och för första gången log jag mellan tårarna. Jag kan kanske fortsätta att leva om mina dagar blir som de två sista. Saknad och sorg men jag kan stå och gå utan att vilja falla ihop av smärtsamma känslor. Visst inser jag att jag kommer att falla igen men nu vet jag att det kommer dagar med ett hopp. Har svårt att se serier har jag märkt. tappar fokus och tillslut så inser jag att jag tänker på annat eller sitter och ser på djuren som busar istället. Kan liksom inte koncentrera mig, på annat än typ nyheterna och fråga doktorn och liknade. Känner mer oro över Corona när man ser aktuellt och rapport och liknande. Italien och spanien fullkomligt skriker att vi måste ta detta på allvar och stänga ner mer, Verkar som om vi inte fattar allvaret. Igår så sände de ett inslag där folk dog framför kameran och det var verkligen en ögonöppnare. Jag funderade på hur jag lever och gör. Jag har inte känt ngn oro för mig, då jag bara är på lilla coop. Men kanske ska tänka mig lite mer på vilka jag umgås med hahahah. En annan märklig sak är mitt sovande....Jag måste skratta för Dan pratade mycket om sin sömn. eller jag brist på sömn. Han var ju trött men kunde inte sova på nätterna utan satt uppe. För mig är det tvärtom, sover som en klubbad oxe och vaknar inte under natten. Vad jag vet helt drömlöst, ialla fall så har jag inget minne av ngn dröm. Men ngt måste försigå???Jag vaknar ofta med rivsår oftast på armen. Men även på benen eller t om ansiktet, så konstigt, verkar dock inte uppstått ngt inatt hhaaha. Har ju nästan inga naglar längre så det måste vara ganska våldsamt, nåja skitsamma jag sover det är huvudsaken. Många av mina nya vänner i Vimil berättar om dålig sömn och sorg om natten. Det måste verkligen öka på ensamhetskänslan. Har insett att jag verkligen tänker och gör märkliga saker hahah Igår så tänkte jag att jag kan kanske använda Dans kalsonger??? Synd på de nya som han köpte och aldrig hann använda. Jag är ju betydligt större än han var ,men de är väldigt töjbara hahaha. Sagt och gjort, efter jag hade duschat igår så provade jag. Ja de gick att dra på och var riktigt sköna.....men nej. Kan konstatera att kalsonger har mer tyg i grenen och liksom bredare än trosor. Nu använde Dan dessutom boxermodell och jisses vad mycket tyg som liksom skavde hahaha. Synd för annars var de väldigt sköna (: Dagarna går sakta tycker jag och ändå går veckan fort, ja lite motsägelsefullt. Kanske för att jag föredrar vardagarna och avskyr helgerna. Men ska försöka tänka lite mer positivt om helgen som kommer. Har inte riktigt klurat ut hur, men kanske det kommer under dagen hahah Dan: Jag saknar dig min lilla grisunge, ge mig fortsatt lugn och låt mig få vila och få känna din närvaro. Kommer att ställa ut en del av dina skor i förrådet, prydligt på hyllan haah Du hatade oordning i förrådet. Jag ska fixa jag lovar. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela