myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2020-03-05 08:11:24 i Allmänt,

God morgon älskling, sovit gott. Så startar oftast min morgon, när jag varit ute med Märta och gjort kaffe. Känns skönt på ngt vis att starta en ny dag med att prata rakt ut i luften. Sätter oftast på google minin direkt jag vaknar och nu kan jag äntligen lyssna på P4 Västerbotten. Dan köpte en sådan där google mini, en grej som är ansluten till internet på ngt sätt!! Hursom så kan man prata med den och då spelar den det man önskar. Tidigare fick jag bara in P4 Stockholm, men nu så är det Västerbotten Jag är evigt tacksam att han inhandlade den, trots att jag tyckte det var väl dumt....var väl inget fel med radion!!! Tänkte att det är samma som en bakmaskin, popcornspoppare och sådant som efter en tid bara hamnar i ett skåp. Men i ärlighetens namn så är jag ju så teknisk obegåvad/ ointresserad att jag tycker spotify är krångligt. Nu kan jag bara säga vad jag vill höra på och manicken fixar det. Tack älskling Du var en shopper sedan barnen flyttat hemifrån, i alla fall om man vet hur återhållsam, du varit tidigare. Vet att jag tyckte att du var på gränsen till snål när vi träffades, jag var ju en shopper och älskade att köpa grejer. Men tror faktiskt att allt som köpts eller gjorts om här hemma de sista 9 åren har du velat. En sak är akvariet, du ville ha ett och vips så hade vi ett. Du tyckte det var kul på ngt vis att köpa fiskar och var inte alls lika ledsen som jag om ngn dog. Nä då for du genast och titta på en ny. För ca en månad sedan så upptäckte jag att det över natten blivit kaos i akvariet. Det var alldeles grönt och döda fiskar låg och flöt!!!! kaos och jag grät av förtvivlan. Nej förlåt jag har förstört ditt akvarium!!! jag är ju värdelös när jag inte kunde ta in att du var död och nu mördade jag dina fiskar. Så hemskt det var och jag bara låg på golvet och grät och sa förlåt och var liksom handlingsförlamad. Ringde S och han sa jag kommer......underbara pojke. Det visade det sig att matapparaten var felinställd och det liksom sprutat in fiskmat och hela miljön var förgiftad. Nu städade han ut det och bytte vatten och ställde in det som det skulle vara. Jag var så lättad, fiskarna såg inte pigga ut men tror att det bara var 4 som låg döda. Men de hämtade sig fort, från det och jag insåg att en till sådan händelse vill jag inte vara med om . Så glad att det numera har tagits hand om av S och mitt ansvar är därmed avlutat. Till Dan Idag så har det snöat jättemycket och man får pulsa fram. Du skulle normalt redan varit ute tidigt och skottat. Men denna vinter orkade du inte och du blev på riktigt ledsen när jag gjorde det. Lillgubben min, du sa att inte ska väl du??? Du tyckte det var ditt jobb att skotta och att du inte gjorde ditt jobb. Du verkligen gillade att göra saker för mig, att liksom göra livet enklare för mig. Kände mig som en prinsessa i ditt sällskap. Jag var älskad av den finaste jag mött. Den som gav mig ett fint liv och som älskade mig precis som den jag var. Jag är halv nu utan dig. Jag är en ballong utan din luft. Har inte en aning om hur jag skall kunna få ett liv utan dig. Jag kommer att leva men utan dig. älskar dig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela