myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Idag är det en ny dag

Publicerad 2020-03-11 07:24:07 i Allmänt,

Idag är det trevliga saker på gång och jag antar att jag kommer att vara trött efter dagen. Men det ska bli trevligt på många sätt. Jag skall vara "dagmamma" åt lilla E i tre dagar. Känns väldigt bra då hon annars bor i Göteborg men de har varit häruppe nu en tid, men på fredagkväll åker de hem. Pappan har jobbat här på universitetet och mamman har nu åkt hem till Göteborg med lillasyster. Så då hoppar farmor in och jag ser framemot att få umgås med henne. I eftermiddag flyttar lilla kissen hit och sen kommer S och hennes familj och äter middag med mig. Dan hade tyckt att det skulle bli jättekul och jag med. Han hade lekt med E medan jag förberedde maten. Men nu gjorde jag den redan igår så jag kan ägna mig åt henne. Käraste vännen jag önskar att jag kunde känna att du var med. Att du inte är här gör så ont och jag önskar att den här sorgeprocessen går fort så att det slutar att göra ont och istället stannar vid tanken på dig. Det går framåt men jag har inte gått vidare. Det är så stor skillnad och går inte att förklara för ngn som inte känt känslan. Att göra de vardagliga sysslorna och laga mat, plocka bort och tvätta, det är bara till mig. Du är ju inte här och finns!!!. Jag vill hålla mig sysselsatt ,men undrar hur det skall gå att utföra ett arbete? Nu kan jag ju bara stanna upp och gråta en stund och sen fortsätta med det jag höll på med. Idag är det mycket som kommer att ta min tid, så det kan ju vara en möjlighet att se om jag istället faller ihop ikväll och gråter alla tårarna jag inte kunnat gråta under dagen. Snart kommer lillagumman och jag skall koka havregrynsgröt till frukost. Skall bli så skönt att se alla hennes upptåg och soliga leenden. Om du finns därute Dan så kom idag och se oss och skratta med oss och låt mig få känna dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela