myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Mars månad

Publicerad 2020-03-24 09:36:28 i Allmänt,

Vi är nu i mars månad och sakta men säkert så kommer hoppet att snart är det vår....tjohoo vad skönt. Då kommer det också att innebära att det finns att göra. Rengöra altanerna och sen olja dem. Ifjol gjorde vi inte det så i år så måste vi i alla fall ta den på framsidan. Ehhh nu skrev jag vi??? Undrar hur länge det tar tills jag tänker jag?? Torka fönster och vädra och damma mattor och allt möjligt i ljudet av takdropp och småfåglar. Idag är planen att fara med ett lass skräp på återvinningen. Trodde det skulle bli sol idag men i alla fall inte så kallt ute. Det bästa är att om allt går som det ska så får jag dottern med mig och det känns bra <3 Dan var en rackare på hur allt skulle sorteras och han skruvade lös det som skulle på metall respektive brännbart. Har alltid tyckt om att rensa kanske för att om det blir synligt renare och prydligare, så kanske det kan kompensera mitt röriga jag hahaha. Idag kanske bouppteckningen kommer i brevlådan och det är skräckblandad förväntan. Så knäppt egentligen men så fort jag kan bocka av ngt på min lista så känns det bra. Nu kliar det i höger handflata och det ska ju tydligen betyda att ngn snackar skit om en. Men det har kliat i vänster också och det betyder att det skall komma pengar och det har det inte gjort. Undrar hur det skall bli för mig framledes med jobb och allt sådant. Känner oro över att jag skall bli helt utan inkomst och det är ju inte optimalt när man har hyra och allt sådant. Men jag oroar mig en stund sen skjuter jag bort det en stund för jag kan ju inte ens sia om hur det kommer att gå. Sen börjar det om igen. Jag är ju inte riktigt arbetsför än, mer än ngr timmar. Ja nu skiter jag i det ngr timmar och fokuserar på det trevliga....rensa i förrådet och få bort alla kvistar från altanerna. Dan som alltid var orolig över mitt slängande (han var alltid med hahaha fastän jag aldrig slängt ngt av hans saker haahaah) han kommer nog att sväva runt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela