myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När det inte blir som man tänkt

Publicerad 2020-03-20 07:37:06 i Allmänt,

Ikväll var det tänkt att goda vänner skulle komma och äta middag ,men det kom sjukdom och karantän i vägen. Sådant går inte att råda på och så är det. Men istället så har vi det trevliga kvar. Första gången som jag blivit lite irriterad av coronaeländet hahaha. Nåja ingen fara på taket och hälsan är ju viktigast . Ska jag vara djup så är det inget som bekommer mig ett dugg. Det som skulle vara besvärligt är ju att vara sjuk och det faktum att Märta behöver komma ut och göra sina behov. Men det löser sig nog också. Fick ett tips om att jag skulle sätta mig med papper och penna och tänka på Dan och skriva ner ord som kommer för mig. Det skulle vara hälsningar från honom. Det var märkligt, jag blundade och bara försökte andas och tänka på honom. Sen kom det både ord och en suddig "bild". Skrev ner och läste först och tyckte det var konstiga ord. Men sen så var det som om jag läste in dem. Avsked Värme Trött Bro Jag väljer att tro att Dan vill berätta ngt med dessa ord och det får en betydelse för mig. <3 Det var bara en liten stund av tårar igår, men ingen stor våg. Mer en stillsam saknad och trötthet. Jag saknar dig så vännen, mitt älskade lilltroll. I eftermiddag åker S till stugan för ngr dagars lugn och ro. Behöver nog få stanna av och gråta och vila och du måste hjälpa henne. Sprid värme där och låt henne få känna dig. Hon behöver få känna av dig också. Det är ju din lillstinta och hon betydde så mycket för dig. Kisse är en trevlig prick i min och Märtas vardag. Kisse och Märta har kul tillsammans och du skulle ha skrattat så gott. Saknar ditt huckrande skratt ja t om ditt gubbmummel. Älskling jag väntar på dig och saknar dig av hela min själ. Här sitter jag och gråter och snart kommer mäklaren och skall värdera lägenheten hahaha. Bäst att vi slutar prata hahahah Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela