myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sol och toapapper

Publicerad 2020-03-22 08:17:00 i Allmänt,

Att solen lyser är en välsignelse och den läker med sitt ljus och den värme den äntligen börjar ge. Är medveten om att det kommer att komma mer snö och det kommer att bli skitjobbigt hahaha Men jag brukar tänka att den snön skall ta med sig den snö vi har. Ont skall med ont fördrivas sägs det ju. Igår stod jag i fönstret och lät solen lysa på mig och jag kände värmen och det var ljuvligt. Jag längtar mer än jag någonsin gjort efter vår och sommar. Jag vill städa ur förrådet därute och ställa allt snyggt och prydligt så som Dan ville ha det. Nu är det mer än kaos där. Det är inte mycket grejer för vi sädade ur det riktigt fint och slängde massor. Men allt står innanför dörren. Allt som vi rensade inne veckorna innan" jordbävningen" kom. Sen står ju badkaret liksom i mitten och stoppar upp allt. Alla julkartonger, det som skall till återvinningen, hinkar och gud vet allt som ska slängas. Efter det är gjort kan barnen komma och ta det de vill ha av verktyg och grejer. Inget jag behöver i alla fall. Inte är det ngr grejer med högt värde, men Dan gillade sina verktyg och han hade koll på de mesta i skruvväg och spikar hahaah. Innan vi städade så hade han tomma glasslådor med återvunna skruvar och spikar och massa andra okända för mig pryttlar i olika storlekar. Han sa att skall man lägga pengar på ngt så är det en bra handsåg och han var en rackare på att såga. Fort och rakt blev det och han var nog rätt nöjd med sig själv också. Syntes på honom men han skröt aldrig om det han gjorde. Vi har en toalettpapperskris här hemma som är helt Corona obundet.??? Kisse har upptäckt hur kul det kan vara att dra ut toapapper ur rullen och sen dra det runt.i badrum och hall. Sen kommer Märta och blir lite avundsjuk och lite fundersam och biter och drar i papperet. Nu har de pulveriserat 2 rullar och jag har försökt ta reda på det mesta och använder att ta ur slasken och sådant. Men att ha framme rullen är helt omöjligt nu utan nu måste den ställas undan. I allt som kisse hittar på vill Märta vara med i. Hittar kisse ett skräp så vill Märta ha det, Springer kisse bakom soffan så måste hon också det. Ibland så är det rena vilda västern härhemma, när de brottas och jagar varandra. Idag tänkte jag baka bullar så får se om det blir några. Bra att ha i frysen om det kommer förbi ngn. Men mest för att jag ska ha ngt att göra. Det är lite knasigt att jag har sådant driv att laga mat. Jag lagar och fryser in. När jag grejar i köket så är oftast sorgen bortträngd. Dan läste mig som en öppen bok. Ju mer jag bakade och grejade eller pysslade och startade olika projekt. Ju mer orolig blev han och sa : - Vad är det Gumman? nu är du uppvarvad.... Han hade alltid rätt att det var ngt jag grubblade på eller var orolig för och då greja jag som allra mest. Nu har jag inte lust eller ork på samma sätt. Men mat och bak går av sig själv och hjärnan liksom vilar. Det slår mig att min mamma gjorde likadant hahaha. Kära värld så mycket jag börjar ta efter mamma. Mamma glömde dock ingredienser , och jag lägger till hahah Idag vill jag inte gråta mig rödmosig idag vill jag ha en vilodag. Jag behöver vila främst i kroppen som känns öm. När gråten är som värst så drar hela kroppen ihop sig och liksom blir spänd och då får jag som träningsvärk. Man blir öm och trött och ingen energi. Så idag skall jag titta mot solen och samla värme och energi....och baka bullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela