myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Solen lyser och det är måndag

Publicerad 2020-03-23 08:36:22 i Allmänt,

En helt annan känsla i kroppen idag än igår. Skönt att se folk gå till skolor och bege sig till sina jobb och allt är som vanligt. Helgen är över. Har diskat upp efter bullbaket igår och ska försöka fixa i ena skåpet i köket. Är som en korg som man kan dra ut och är svängbar som hoppat ur läget. Hur det gått till har jag ingen aning om. Men jag måste tömma hela skåpet. Där har jag även delar ur en gammal servis jag fick av mamma. De delarna används sällan eller aldrig. Finns inget större värde heller så det får stå kvar. En rolig nyhet fick jag igår och jag är stolt, hahaha ja det har inget med mig att göra utan bara stolt över henne. Jag har haft gelenaglar sedan 2004 så det har blivit ngr år. Sedan 2008 så gjorde jag dem på samma ställe och har därför kommit att bli en stammis och man har följt sina nagelfixare genom allt som hänt och varit. Jag har gått till 2 st systrar beroende på vem av dem som har haft tid. Lillasystern var ca 19 år då och hon är ett underbart yrväder som oftast alltid har ngt på gång. Förändring är inget som skrämmer henne. Ena månaden skall hon bli plastikkirurg, eller bondmora eller konstnär. Hon är en sprudlande personlighet som är väldigt inspirerande och man blir glad av henne. Igår så meddelande hon att hon hade skrivit en bok!!! en deckare som skall ges ut och kommer till hösten på Storytel. Hur häftigt är inte det? Hon satte sig liksom ner och tänkte jag ska skriva en bok hahahah underbara människa. Nästa vecka kanske hon bestämmer sig för att ta truckkortet eller bli slaktare. Heja heja säger jag. Har fått värderingen för bilen klar nu och det var ungefär som Dan uppskattade, lite lägre och han hade nog muttrat över det hahahah. Så nu kan nog vår jurist göra klart papperen och sen skicka dem till skatteverket. Det är blandade känslor och en del av mig tycker att det är jättejobbigt att avsluta sådant som har med Dan och oss att göra. Den andra delen säger att det ska bli skönt att få ordentliga siffror och svar och något att ta fasta på. Nu oroar jag mig över …..ja allt fast jag vet inte riktigt vad. Sitter här och skriver och solen lyser in och värmer mitt ansikte. Skulle faktiskt behöva frosta av frysen och som vanligt undrar man varför man inte gjorde det när det var kallare??? Nu ligger ju dessutom kisse längst ner i en låda i väntan på att jag kan ge honom en begravningsplats. kan nog tänka mig att många skulle förfäras när jag säger att det känns bra att ha honom där. Knäpp? ja en hel del emellanåt. Skulle vilja ha Dans askurna här hemma också, men det är inte tillåtet här i Sverige. Det är nog lika bra i mitt fall för jag antar att jag skulle burit med mig den precis överallt, Bäddat ner i sängen, ställt den i fåtöljen och bredvid tallriken när jag skulle äta. Skulle nog inte se klokt ut med Dans urna i en babybjörnsele på magen när jag gick ut med Märta??? Skulle jag gjort så? Ja jag är rädd för det hahaha Det är så skönt att blogga av olika anledningar. Dels att jag får skriva av mig när ångest och förtvivlan tar över. Dels så fick jag hjälp av att läsa andras sorgebloggar när jag hade funderingar på hur det skulle komma att bli. Läste flera förra året och har liksom följt dem. De har fått mig att förstå att det blir bättre aldrig bra men bättre. Om jag kan få en endaste människa att känna igen sig i mina kval och inte känna sig ensam och underlig i sin sorg och de konstiga tankar man kan få. Så är det underbart. Men först och främst är det för att jag sen kan gå tillbaka och se att det blivit....bättre. Till Dan: Älskar dig lika mycket idag och tror att det kan bli så resten av dagen....Så sa vi ofta till varann...Minns du? Jag minns med varendaste cell i min kropp. Kan titta på min arm eller hand och fundera om just den fläcken på kroppen någon gång har känt din hand. Saknar dina varma goa kramar och ditt brösthår som kittlades. Tyckte om din bringa och ville att du skulle knäppa upp skjortan mer. NEJ sa du- Jag vill inte se ut som en kvinnotokig Grek hahahah. Käraste vännen min så mycket vi har skrattat. Nu är det väldigt tyst här hemma. utom när kisse och Märta brottas eller när jag spelar musik eller pratar med dig. Vi hade aldrig mycket ljud runt oss, men det är liksom tystare. Dina harklingar och nysningar kunde ju väcka de som var nedsövda hahahah. Ja t om dina pruttar var högljudda hahaha. Du tyckte mina pruttar var löjliga och snärtiga hahaha. Ja vilka samtalsämnen att sakna??? Ja det gör jag och saknar dig av hela min själ. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela