myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tårar av glädje och tårar av saknad.

Publicerad 2020-03-14 09:10:30 i Allmänt,

Igår var det mycket som hände och jag var vaken till mitt i natten. Det var skönt för idag sov jag ända tills halv åtta. Lilla E var på strålande humör och det var vemodigt att skjutsa dem till tåget. Det är så konstigt hur trött jag är av att bara umgås med folk hahaha. Men gårdagen var ändå helt underbar för jag gick runt med en härlig känsla i magen. Jag grät men av stillsam lycka och hopp och värme. Vaknade 5.24 av att jag sa: Jaaa och reste mig upp på armbågen. Dan hade ropat på mig! INGALILL sa han högt och liksom uppmärksammande. Min första tanke var att han behövde hjälp eller kände sig ensam. Men det var liksom fel tonläge det var mer som han ville väcka mig för ngt annat. Han brukade väcka mig när han kände sig ensam eller tappat ngt och behövde hjälp så min reaktion var därefter. En halv millisekund senare så inser jag att han är ju död ,men han ropade på mig. ???? HAN ropade på mig. Åh jag la mig på kudden igen med ett stort leende och så harmonisk. Tack älskade du, hela gårdagen var så fin och jag grät och log samtidigt. Fredagarna är ju annars den värsta av dagar, men igår så var jag bara trött och lugn. Det inger mig sådant hopp om att jag skall kunna ta mig framåt lättare om jag får små tecken av dig mitt älskade lilltroll. Tack <3 Sov längre idag och det var skönt. Gick ut med Märta och satt och drack lite kaffe med lillkisse lekandes vid fötterna. Idag ska jag dammsuga då Märta har tuggat sönder de flesta av kisses leksaker. Hon är hopplös på att hämta grejer och tugga sönder. Nu skiter jag idet och kisse och hon får dela på Märtas mer tuggvänliga leksaker. Det ligger fjädrar och småskräp lite här och där. Men efter kaffet skulle jag duscha och såg Dans duschkräm. Tog den och började tvåla in mig. När doften nästan fick knäna att vika sig. Herregud det doftade av dig. Du brukade säga - Ditt pervo för jag gillade att titta på hans duschritual. I alla år så tvättade han sig på samma sätt och jag trodde alltid att han skulle ramla när han tvålade in fötterna. Han var aldrig smidig hahahaah Om jag blundar så ser jag det framför mig. Sen skulle det torkas och blåsas hår. Jag brukade stå tätt bakom och han blåste med fönen mot mig. Jag älskade den blåsvärmen. Snabba duschar var inte din grej utan lite mer rituella åtminstone på söndagarna för då skulle det även renrakas ordentligt med hyvel. Om jag blundar så kan jag se hur vi står nära och du doftar Head and shoulder 2 i 1, alltid samma i alla år. Jag har nu den doften på mig och minnena får mig att gråta av saknad och insikt av att jag aldrig mer kommer att få sta tätt bakom dig och snusa på dig. Älskling jag saknar dig så förbannat djävulskt mycket att det gör ont i kroppen. Den skriker lika mycket efter dig som min själ. Idag lyser solen och jag hoppas på en fin dag, det gör så mycket för humöret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela