myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Titta älsklingen

Publicerad 2020-03-10 18:29:45 i Allmänt,

Åh vad glad jag vart idag. Du vet ju hur vi letat efter en flamingo. Eller mest jag, men du vet ju hur jag velat ha en. Men aldrig hittat ngn stor en som inte kostade skjortan. Oftast har de varit för små, för plastiga, eller för dyr för att jag kände att det var okey. Men idag hjärtat hittade jag en jättebilligt 99-: kostade den och är 73 cm hög och tål att stå ute. Jag blev så glad och ville ringa och berätta. Men då kom jag ihåg att det går ju inte. Så då får jag väl försöka så här.
Visst är den fin??? åh så fint det kommer att bli uppe i stugan. Nu får jag ta över din "grej" du brukade köpa ngt till rabatten varje år. Ifjol köpte du en guldgorilla och jag tyckte den blev perfekt. Du brukade stå som en gorillahanne och luta dig mot disken på knogarna när vi jobbade på butiken. Stugan som var vårt paradis. Jag gillar lugnet men allra mest älskade stugan för att du blev så glad när vi skulle dit. Där gick du som en patron och inspekterade, muttrade över nerfallna grenar och snusade i fåtöljen. Rent tekniskt är stugan min nu. Men så är det ju inte, inte min och din syn på saken. Vi var så glad över att ungarna gillade att komma dit. Det är vår stuga din och min och barnens. Du hade allra helst velat bygga små friggar åt dem allihop och jag minns att du hade en plan på en tvåvåningsfrigga. Knasboll sa jag då. Jag var aldrig imponerad av dina byggplaner hahaha. Men det gillade du för du vet att jag fick äta upp mina ord. Allt vart bra hjärtat. Du hade fått tag i fönster som du skulle sätta in på altanen, och det var inte roligt för dig när du ringde och sa att du inte kunde ta dem. Du insåg att orken inte fanns. Du var så engagerad att fixa i stugan i somras. Jag sa en gång att-Vi kan ju göra det sen...ta det lite lugnt nu. Men då sa du, sådär i farten när du låg och kopplade in ngt under bänken. Nej vi gör det nu jag vill att det ska bli bra för dig sen. Jag skyndade ut på altanen och grät. Lillälsklingen min, mitt hjärtas prins vad jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela