myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag 19/3

Publicerad 2020-03-19 15:08:19 i Allmänt,

Idag fyller kisse 3 månader och det ska vi nog fira. Vi kan också fira att jag inte gråtit något på hela dagen och nu är klockan 14.30. Anledningen till det är att jag känner mig lite tankfull och lugn efter gårdagen. Vad som hände då får jag skriva ner en annan dag, för just nu så är det mycket som snurrar omkring i själ och hjärta, att jag har svårt att formulera mig. Har varit på banken och lämnat in en räkning som skall tas upp på bouppteckningen och sen handlat lite bla annat tulpaner. Jag gillar verkligen tulpaner för jag gillar det där krispiga ljudet när man tar i dom. Har tänkt på att det känns bra att jag och Dan fick en lång tid att prata och gråta och hålla om varandra. Jag är ju aktiv på Fb:sidan Vimil och där finns dem som förlorat sina kära i getingstick, fall från stegar, bilolyckor och hjärtstopp. Det är både äldre och yngre människor som har gått bort i de mest otänkbara händelser. Jag sticker inte under stol att tiden innan Dan gick bort var jobbig. För det var det men det fanns också fina ögonblick och närhet, tillit och kärlek. Jag gav inte utrymme till mina egna känslor under Dans sista tid utan tröck liksom undan dem. Fokuserade till 100% på hans välbefinnande och att vi skulle "vara som vanligt". Vi var dock alltid medvetna om vad som skulle ske, men försökte hålla humöret uppe. Tänk att ha förlorat honom i ett fall eller en olycka och kanske ha känslan att jag hann inte säga...… Måste vara fruktansvärt att uppleva, eller de som försökt med hjärtmassage när maken segnat ihop, framför barnen. När inte sorgen är som värst kan man ta till sig att det finns grader av helvete. Jag har på förmiddagen talat med flera av vimilarna via Facebook och samtliga av oss, känner att vi inte funderar nämnvärt mycket på Coronaviruset. Vad kan liksom bli värre än det som redan hänt oss??? Ja jag kan ju faktiskt känna oro över barnbarn som har astma eller hjärtproblem. Men liksom världen stannar upp??? Det har det redan gjort för många av oss. Man kan säga att jag är glad att Dan slapp oroa sig över att få Corona då han inte överlevt det. Att vi slapp den oron i alla fall. Är i det stora hela helt oberörd av Corona. Mitt liv är ju redan som att vara i karantän på många sätt. Är oftast bara hemma eller ute på promenad med Märta. det "farligaste" stället jag är på är på vårt lilla konsum. Idag var jag ju på banken och där var det hur lugnt som helst. Ganska skönt faktiskt kan jag tycka. I morgon är det värdering av lägenhet inför bouppteckningen och jag hoppas att det blir rätt. Jag och Dan värderade den till 1.3 miljoner så det är lite nervöst vad det kan tänkas bli. Det var heller inte lika dyrt som förr ngt år sedan då vi värderade. Men det är ju pengar som skall ut och de trillar ju inte riktigt in hahaha. Har fortfarande inte fått ngn sjukpenning och jag blev sjukskriven i början av november. Helt makalös handläggningstid, tycker att FK är en skamfläck i vårt annars välordnade samhälle. Kan ju inte vara astronomifysik direkt de pysslar på med om dagarna. Igår var ju Dans barn här och alla hade tagit med sig mat och vi åt tillsammans på lika underbara röriga kaos som vanligt. Älskar det på ett helt annat sätt nu <3 Skulle vilja ha bara dem tre för mig själv en kväll och liksom bara krama dem och berätta hur mycket deras pappa älskade dem. Hur han suckade när telefonen ringde och gnöla om att -Tänk att det ringer så fort man gör något!!! Men så var det ngn av dem och han sken upp som en sol. Vi älskade varann så otroligt mycket men hade Dan måsta välja så är jag övertygad att han valt sina barn.....det hade jag också gjort i och för sig. Men det är inte lika självklart bland män i hans generation. Vet då flera som släppt sina barn när de träffat en ny partner. Har lite erfarenhet av den sidan också. Både mamma och pappa hade ett flertal andra partners och det var inte många av dem som jag gillade. Men tänkte då på alternativet. Dom tycker om min mamma/pappa och jag vill inte att de skulle vara ensamma. Jag lärde mig att acceptera personerna för mina föräldrars skull. Nu är det dags att ta reda på toapapperet på toaletten. Kisse har upptäckt att man kan dra ut papper över hela golvet.....kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela