myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

1 maj

Publicerad 2020-05-01 07:59:30 i Allmänt,

Det blir inga 1 maj tåg idag, i alla fall inte häruppe i stugan. Igår kväll så tände vi (jag och stuggrannarna) en brasa nere på ängen. Vi sa att vi kanske köra ett litet protesttåg idag oxå. Vi blir i alla fall 4 stycken om vi räknar med Märta. Det är väldigt tyst och lugnt häruppe, förutom småfåglarna. Men vädret är ganska dystert så inte ens dom kvittrar. Kisse vill verkligen ut men vågar inte riktigt släppa ut honom än. Tänker försöka ge mig på att bära kylen och frysen från vinterförvaringen i friggan upp till stugan. På sommaren krävs det mer frys och kylutrymme än det som finns i stugan. Man skulle vilja gynna handeln häruppe,men det är så mycket dyrare än på stormarknader. Innan jag får upp "för gott"så skall jag storhandla. Så då vore det ju bra om kyl och frys är igång. Det jag brukar köpa och lagra är mest kött och bröd. Det är för det första nästan dubbelt så dyrt. Sen är urvalet magert. Kanske folk köper eget kött? Från annat håll eller direkt från jägare och bönder. Om det vore varmare ute så kanske jag skulle börjat kratta,för det är alldeles vindstilla. Det är i alla fall skönt att vara här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela