myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ett till inlägg..Och bekännelse

Publicerad 2020-05-20 09:55:08 i Allmänt,

Blir ett litet inlägg till. Står och steker köttfärsbiffar och ser upp på hyllan. Minnen kommer....när jag och Dan alldeles nyförälskade for till Parga ,Grekland. Jisses vilken romantisk plats. Det var då väldigt oexploriterat och lite turister. Mest var det par och inga familjer. Hotellen var små och drevs av familjer. Vi bodde så fint och det var som en dröm. Små butiker och i princip inga souvenirbutiker. Men jag köpte den lila krukan,som jag fyllde med blommor från vår balkong Dan köpte ljuslyktan och tillsammans valde vi speldosan. Som spelar...tror den heter White Roses from Athen. Minns inte vem av oss som skulle ha den hos sig?? Minns att vi satt varje kväll uppe på en takbar och månen var enorm och de spelade oftast Barry White. Allt var som värsta romantiken och vi var så lyckliga att det sprittade i hela kroppen. Vi sa att vår relation var så omöjlig och det skulle bli krångligt med barn och allt. Men vi kunde inte låta bli att vara med varandra och Dan sa att vi tar det som det kommer och fortsatte att linda mig totalt runt fingret. Vi var fortfarande så intresserad av varann och lyckliga i varandras sällskap till den dagen han lämnade mig kvar , ensam med alla känslor kvar. Men jag tänker så här. Jag kan fortsätta älska honom och ska försöka lära mig att älska mig själv. Jag gjorde ju det när Dan levde,den känslan vill jag ha tillbaka. Har bara inte kommit dit än. Bekännelse: Det fattades inte ngn grej till skåpet,det var kisse som stal den som jag nu hittades under soffan. Så nu kommer det en på posten från Ikea, ifall ngn behöver !!! Till Dan: Minns du resan till Parga? Vi reste tillbaka ngt år senare och det mesta var förändrat. Det gick nu charter och det hade kommit upp hotell och neonskyltar. Minns du? Såklart du gör. Jag ska inte gråta över min förlust, jag ska försöka fokusera på kärleken till dig mitt hjärtas kung. Saknar dina händer, ingen hade så nariga och torra händer som du hahaha. Du tyckte om att hålla mig i handen och så att den var så mjuk och len. Älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela