myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Inget blir som förr...

Publicerad 2020-05-14 09:00:57 i Allmänt,

Igår när jag krattade så började det komma lite stark vind och jag såg på löven som virvlade tillbaka där jag krattat. Först svor jag,men sen så tittade jag på dem och tänkte Det är klart de vill tillbaka....Det vill jag oxå. Jag vill inte krattas iväg med sorg och saknad. Jag vill tillbaka till det som var. Men jag suckade och tänkte att det skulle vara sensionellt om jag lyckades resa tillbaka i tiden. Men då kom stormen...stormen som river och sliter sönder hela mig. Ångesten,paniken,tårar och kvidande,smärtan. Jag står här och sörjer och kämpar för???!?? Vaddå? Ingenting är som förr, det kan aldrig bli som förr. Jag glider in i känslan av att jag vill till Dan,jag vill inte kämpa,jag vill inte vara här,jag vill sova och komma från allt. Allt är förstört ingenting blir som förr. Jag vill fly från allt. Det gör så ont att tänka att jag ska vara kvar i ingenting. Jag känner mig upptryckt i ett hörn. Du fixar det här. Det kommer att bli bra. Du måste ha en försörjning, ge det tid....Jag vet allt det där...men varför??? Ingenting blir ju som förr. Jag vill försvinna jag vill inte ha så här ont i själen. Jag vill till Dan. Men så känner jag tyngden i knät......Märta. Ser på henne och hon är stressad och fundersam om varför matte gråter och kvider. Jaha du då? Säger jag...hur blir det med dig? Vem ska ta hand om dig och kisse. Kommer de att avliva er? När jag är borta? Eller ska jag göra det? Ni har ju inte bett om att jag skulle ta hand om er. Ni är mitt ansvar....Stormen bedarrar efter 5 långa timmar, trött i kroppen, ögonen är svullna och torra. Reser mig upp och tittar på kortet av Dan. Idag var det jobbigt säger jag. Men jag lever, men inget blir som förr. Till Dan: Godmorgon älskling saknar dig. Som jag saknar. Det finns inte ord. Det är som ett tyst skrik. Av oss finns det inget kvar. Du fick lämna mig kvar. Men jag är så trasig utan oss. Som jag kämpar, och skulle inte klarat mig om varje dag var som igår. Jag ska för dig, kämpa vidare, för djuren, för att en dag känna att jag även kämpar för mig. Älsakr dig tillmånen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela