myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nattfrost

Publicerad 2020-05-20 06:44:23 i Allmänt,

Igår var det ett underligt väder. Sol och hagelskurar hela dagen. Nu på morgonen ligger det kvar små stråk av snöis. Men det kommer att smälta bort under dagen. Men det har varit kallt under natten och jag glömde ställa in mina penséer så de ser väldigt medtagna ut. Jag grejade med skåpet igår och Dan skulle vara stolt haha. Faktum är att jag pratade med honom hela tiden hahaa. Först tog jag ner barskåpet som hängde där och som S vill ha. Dan var en "fastskruvare"av Guds nåde. Allt som hängde skulle man kunna hänga i krokig arm från. Misströsta först då skruvarna sätt hårt och var många. Men till slut så. Var rätt nöjd för det är inte lätt att varken skruva upp eller ned ett skåp själv. Man vill ju inte att det ska dråsa ner i golvet. Så jag använda mig av pannor och böcker och gjorde en stapel under skåpet. Det nya skåpet satte jag sedan upp på samma vis. Tänkte: Hur skulle Dan gjort? Han hade byggt två distanser och sen liksom skruvat och grejat och kunna hänga upp det. Den planen gick bort då jag inte ville använda mig av maskiner. Hmmm vad skulle han då gjort?? Vinkeljärn...gick ut i förrådet till alla miljarders lådor han hade där. Sa högt: Om jag känner dig rätt så finns det vinkeljärn här. Antagligen i en speciell burk,men säkert även någon lös i en "blandlåda". Japp jag kände honom väl. Dan hade alltid ett gäng vinkeljärn,så han kunde sätta fast allt löst hahaa. Upp på väggen kom skåpet med vinkeljärn både uppe och nere. Blev bra och jag frågade och svarade . -Är du stolt nu? Såklart du är. Fortsatte sedan med att stöka runt i skåp och lådor. Blev nöjd med mitt arbete och det blev luftigare. Idag ska jag nog softa lite,steka köttfärsbiff, göra en budget, och tvätta. Skönt när det kommer dagar när man kan andas ända ner i magen. När tårar inte rinner konstant,utan att det kommer bara en liten en när man kommer ihåg en händelse eller ett minne. Till Dan: Godmorgon älskling. Fick upp ett minne på Facebook ,från resan till Rom. Vilken fin resa,trots halvtaskigt väder,så var det en härlig resa. Du mådde rätt bra och höll smärtan borta med medicin. Jag minns att jag stod och kastade 3 mynt över axeln i Fontana di Trevi. Enligt legenden så kan man då önska sig något. Jag önskade att jag skulle få ett år till med dig. Den "sagan"är ju just en saga kan jag konstatera. Men i mig ska du leva kvar,i min kärlek till dig..Älskar dig tillmånen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela