myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndagsmorgon

Publicerad 2020-05-17 07:39:13 i Allmänt,

Kisse väckte mig ganska precis kl 6,och gav sig inte. Till slut började han bita och slicka mig på näsan. Solen lyser,men luften är fortfarande kylig. Nu äntligen har "vårat" svanpar kommit. Har funderat på om de inte skulle komma i år. Men nu simmar de runt här. Sitter ute på bron och då får jag se en räv komma travandes och hade ngt hängandes i munnen. När hon kom närmare så såg jag att det troligtvis var en rävunge!! Var skulle hon med den? Har hört att de kan flytta dem om det inte känns tryggt. Men känns inte som det ultimata stället här!! In mot byn liksom. Tur att Märta inte fick syn på den. Hon är ju så morgontrött att efter kiss så springer hon in igen och fortsätter att sova. Känns ju lite sådär att ha räv så nära,med tanke på kisse. Men blir ju svårt att hålla inne dem. Tänker att rävar har ju alltid funnits här runt stugan,men när man ser dem käns det ju alltid lite oroligt. Fick lite mer utejobb gjort igår, alla årstider fick vi se igår. Hagel,regn,värme och sol. Denna maj har varit kall hittills, 2018 den 17/5 Var det så varmt att vi sov med fönstren öppna. Minns det särskilt eftersom goda vänner har bröllopsdag och vi ringde och gratta. Filmade Dan när han satt i bubbelbadet med en öl i handen och såg så lycklig ut. Idag ska jag fortsätta utomhusarbetet och hoppas att det blir lite varmare. Man blir ju varm när man är igång men man måste vara i solen för att inte frysa. Måste göra klart "hemuppgiften" i sorgeterapin oxå. Ska dit imorgon och är inte säker än på om det känns bra eller inte. Men det får jag väl se sen,tänker jag. Nu i helgen har andra stugägare varit här,men de beger sig hemåt nu skulle jag tro. Sen är jag själv igen under veckan igen. Till Dan: Godmorgon älskling vilka svängar det kan bli?? Efter ett par skitdagar så kommer det dagar som är rätt okey. Dagar som känns som om jag ska klara den här sorgen efter dig. Då tårarna inte gör ont,utan mer stilla och övergående. Saknar dig och du finns ständigt omkring mig i minnen. Älskardig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela