myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tidig morgon

Publicerad 2020-05-21 06:46:49 i Allmänt,

Tidig morgon och sjön har börjat krusa lite grann. När jag vaknar är den oftast helt spegelblank. Kisse sprang förbi när jag tog bilden. Idag väckte han mig halv sex. Jag hade helt tappat bort att det var röd dag idag. Är ju själv och har inget större behov av att ha koll på dagarna.Det bästa med att vara här i stugan är att helgerna inte är lika jobbiga som hemma i stan. Här är alla dagar likadan på ett bättre sätt. Skulle lätt kunna stanna här för gott. Men vet i förståndet att det är inte det bästa för mig. Jag "behöver"människor för att inte bli helt förvildad. Har lekt med tanken och räknat på det. Vilket billigt leverne jag skulle ha!!! Om jag säger upp allt inkl försäkringar och bil och hela faderullan, så är det uppvärmning och mat, som kostar. Kan ju säga att lillica här har inget överflöd av lockvaror. Förstå om jag skulle börja käka hundmat och dricka välling? Ja kära nån..Men lik förbaskat behöver jag ju betala uppvärmning!! Prostitution är nog inget som skulle betala hyran hahaa. Men jag kan kanske sitta utanför Ica och tigga. Kundkretsen är ju inte stor så det skulle bli långa dagar. Ja såhär kan tankarna fara en helt vanlig dag. De senaste dagarna har varit överlag bra. Ngn liten tår här och där,men inga stormar. Vi får se hur det blir framledes,för tänkte ta mig an ett till kapitel i min sorgbearbetningsbok. Det rör upp mycket och det är inte kopplat allt till förlusten av Dan. Det rör upp gamla sorger och det sitter nog mycket ihop med varför jag känner en identitetskris och känslan av att vara så hudlös. Det är så underligt för jag skulle inte trott att hela jag skulle rasa när Dan dog. Av sorg ja och det har jag ju gjort. Men att jag skulle bli så "liten"i mig själv, det såg jag inte komma. Till Dan: Godmorgon älskling tänk om du nu kunde sitta mitt emot mig och lösa ditt korsord. Om jag blundar så finns synen bakom mina ögonlock. Jag ser dig och mitt hjärta och magen drar ihop sig. Tårar rinner av smärta och saknad. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela