myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Till staden det bär...

Publicerad 2020-05-18 07:58:30 i Allmänt,

Det är lustigt hur det kan bli. Både Märta och vår gamla hund Lukas är ruskigt morgontrött. Här i stugan så går hon snabbt ut och kissar och sen snabbt in och kurar ihop sig och sover ngr timmar till. Lukas var precis så oxå, de sover helst till 11 tiden. En annan grej är att de ska ligga i knät, det är inte alls typiskt cairnterrier. Googlade igår på hundar som vill vara nära. Men där stod bara att hundar gärna kurade ihop sig nära den de såg som flockledare. Så jag är alltså flockledare!!! Om man låter tankarna sväva iväg och överanalysera....Märta tydde sig direkt till mig, vilket var så förvånande och jag var stolt som en tupp. Alla andra djur vi haft har haft Dan som idol och jag var serviceperson. Rollerna var om vända när vi fick Märta. Kan Dan luktat sjuk? Kände hon den lukten och valde mig istället? Vet ju att hundar använts både som diabetes,epilepsi och tumörsökare. Så tror inte att tanken är helt fel. Idag ska jag ner till staden...skulle vilja snabbt in snabbt ut. Men jag har en del andra ärenden oxå så tror att det kommer att vara kväll innan jag är hemma. Tänkte att jag försöker passa in och göra så mycket som möjligt när jag väl ska dit. Men tänkte då inte på att Märta skulle få sitta i bilen i sju timmar!!! Nu löser det sig för jag pratade med ngr vänner som bor längs vägen jag far, och hon kunde vara med dem. Sista hålltiden innan hemgång är sorgeterapin. Känns lite som: har inte en aning om hur det känns!!! Ska även kolla synen idag,då jag tycker att den har blivit sämre. Köpa broderitråd, tanka och handla. Sen även in till Ikea för att hitta ett väggskåp till vettigt pris. Sen blir det spännande hur jag ska få upp det på väggen hahaha. Känns som om spik går bort, utan att skruva är det rätta. Kan ju säga att skruvdragare och jag är väldigt obekanta. Kanske lite så att vi undviker varann hahaha. Men det ska jag nog klara. Med svordomar och envishet så ska skåpet sitta på väggen, förr eller senare. Det är lustigt att när vi byggde till här i stugan så fick vi mer utrymme. Men nu är det fullt igen och jag behöver mer hahaa. Nu har jag i och för sig mycket här. Men stod länge med en termos i handen och jag hade ingenstans att ställa den. Så lite fixande med sånt blir det i veckan. Tog ju med alldeles för mycket kläder hit så lite av det kan jag faktiskt packa bort. Igår yrde det snö här, för att sen bli en väldigt vacker vårkväll. Fortfarande ingen värme i luften,men soligt och fint. Till Dan: Godmorgon älskling så skönt att det varit lite lättsammare dagar. Jag behöver få känna lugn och en tro på att jag fixar detta. Saknar dig hjärtat. Finns hos mig❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela