myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

2 tunga helger

Publicerad 2020-11-09 13:35:44 i Allmänt,

Tycker det har varit en tung period nu. Många tankar om det som varit och aldrig mer blir detsamma. Sitter nu i vardagsrummet och allt står lite huller om buller. Jobbar i eftermiddag och hade gärna bara lagt mig och sova, för jag är så trött. Det har varit överbeläggning i helgen och mycket jobb, så kroppen har verkligen fått jobba. Igår kväll när jag kom hem var jag så trött att jag hade kunnat somna i bilen. Men var ändå tvingad att ta en sömntablett, för tankarna for hit och dit. Ett av barnbarnen fyller hela 8 år idag. Hipp hipp hurra finaste M. Helt otroligt att tiden har gått så fort. Var dit igår på rasten och uppvaktade henne, men jag var både trött och ledsen. Så jag fick verkligen kämpa för att hålla näsan ovanför ytan. Nu är jag sen ledig i 2 dagar, vilket jag verkligen kommer att behöva. Hade jag haft råd skulle jag ha tagit ledigt 1 vecka i alla fall. Men jag kan ju inte annat än att försöka kämpa vidare. Men ärligt talat så går jag verkligen på reserven nu, egentligen sedan förra onsdagen. Det är så mycket att tänka på och göra när man flyttar och beslut och oro och gud vet allt. Man river upp och packar ihop för att.....förhoppningsvis få mer kraft och energi att skapa ett annat liv. Ett liv som jag hoppas ska ge mig hopp och en tro att jag fixar detta. Man skulle kanske tro att jag nu bara kan slappna av när jag flyttar, men det tror inte jag. Jag tror lite på att "nu börjar det". Nu avrundar jag detta för idag, för jag orkar inte ens skriva. Till Dan: Älsklingen....jag behöver dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela