myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dagen 28/11

Publicerad 2020-11-28 08:42:32 i Allmänt,

Dans dotter fyller är den 29/11, fina rara S. Men jag tror vi alla i familjen minns datumet 28/11-18 som en mörk dag. Den aftonen skulle vi fira henne dagen innan då hon hade annat planerat den riktiga dagen så att säga. Vi hade ngn vecka innan fått veta att Dan hade metastaser och han hade bara ngn dag innan gjort ngr prover. Han hade sagt att han ville få besked så fort de visste något. Vi var vid gott mod och ställt in oss på en tuff behandling med kanske cellgifter. Efter tårta och sång och trevlig heter så sa vi hej och gick mot bilen. Då ringde det i Dans telefon...jag såg i hans ögon en sorts chock blandad med förtvivlan. Beskedet var: det finns inget att göra. .men vi skall göra allt vi kan för att du skall få vara så smärtfri som möjligt. Vi stod på en mörk parkering och höll om varann. Där och då fattade jag beslutet att jag ville gå med honom. Jag ville inte finnas utan honom. Vi tog varandra i handen och gick tillbaka,för att han skulle få prata med barnen. Det var chockartat och vi var i ett mörker av frågor och ovisshet om vad som väntade...och när. Avslutar nu och fortsätter i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela