myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ledig

Publicerad 2020-11-30 16:59:49 i Allmänt,

Så skönt att ha en ledig helg och dessutom en ledig vardag. Igår var sonen med familj här och åy och han hjälpte mig att byta kranen. A hjälpte mig att skruva fast vitrindörrarna och idag fixade jag belysningen ovanpå. Har även varit och köpt "internet" men begrep inte hur man gör så det behöver jag hjälp med att koppla in. I helgen har jag även "pärlat"lite och gubben är klar så nu sitter jag med gumman
Planterat om några stackers blommor som knappt hade någon jord och faktiskt köpt en adventsstake och ljus. Blir nog inte mer pyntade än så,för mig i år Kört en maskin tvätt och just ätit. Tänk om man kunde "äga" alla sina dagar och göra vad man vill. Om jag längtar till pensionen??? Jaaaaaa!!! Längtar redan till nästa lediga helg hahaha. Har tagit itu med kartong berget och är nästan klar. Blir nog både 2-3 vändor till återvinningen,även om jag pressar in i bilen. På torsdag är jag ledig och jag hoppas vid min gud att jag slipper ränna omkring då utan kan bara vara hemma . Kanske börja slå in lite julklappar och få lite koll på vilka som är klara,påbörjade eller behöver inskaffas. Skulle behövt klippa Märtas "benhår"så att der inte fastnar så mycket snö,när den nu väl kommer. Tar som aldrig slut på allt som skall grejas med, vilket egentligen känns väldigt bra motför den handlings förlamning jag har haft de sista månaderna. Äsch kom just på att jag måste in till stan på torsdag...är ju sorgegrupp och den vill jag inte missa. Jag känner mig allt mer hemma och är vid gott mod. Önskar bara att snön skulle hålla sig borta och bara finnas i ca 14 dagar,det räcker för mig hahhaah. Har dock något som känns viktigt att ta tag i och det är motorvärmaren. Blir ju kallare och kallare och det är ju mycket bättre både för mig och bilen om den är lite uppvärmd. Nu ska jag diska bort middagen och sen gå en prommis med Märta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela