myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ok jag fortsätter

Publicerad 2020-11-20 11:53:57 i Allmänt,

Fick avsluts lite abrupt då det ringde. Trodde att det kanske var den leverans från IKEA som jag väntar på. Mellan 10-14 skulle de tydligen komma. Sen börjar monteringen vilket antagligen får mig att skrika högt. Gillar inte att skruva ihop grejer, ngt som Dan verkligen tyckte var roligt!! Helt obegripligt,om du frågar mig Jag ägnar mig åt detta istället
Målning...går väl bra om det inte oxå innebär spackling och slipning. Det är allvarligt skittrist göra och jag är inte noga. Alla köksskåp skall oxå målas men det är inget som jag behöver göra förrän köket är mätat och beställt. Nu fick jag ett meddelande att om en timme kommer vitrinskåpet. Oj oj ännu mer kartonger...på altanen. Skall strax ut med Märta och även skotta infarten och bron. Jag måste bygga en ny bro!!! Första steget är så litet att det är bara en tidsfråga tills jag kommer att stupa när jag kliver ut. Förstår inte riktigt hur de tänkte när de byggde den. Dessutom är den inte riktigt fastsatt enligt besiktningen som gjordes. Men det blir väl till våren,jag tar tag i det. Som kartongerna ha ha ha Idag lyser solen så vackert och det ser ut som ett vykort härute. Jag och djuren kommer nog att tycka om att bo här. Kisse trivs nog allra mest redan nu och jag mår bra av att se honom nöjd. Lilla Siv är inte alls lika sugen att gå ut,då blöta tassar är läskigt. Måste klippa Märtas håriga ben hahaa då det blir snöklumpar dom fastnar på benen. Nu blir det en kopp kaffe till innan sista slipningen på kakellisten skall göras. Blir nog min tolfte kopp sedan jag steg upp. Skulle vilja vara ledig en hel vecka och bara grejsa runt och slappa lite och brodera. Skönt att vara ledig en dag i alla fall innan helgjobb

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela