myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ska det bli det stora provet?

Publicerad 2020-11-19 07:35:53 i Allmänt,

Hör på radion att det kan falla 30 cm snö i kustlandet!! Jag bor ju verkligen vid kusten och jobbar kväll och ska köra hem sent efter att ha hämtat Märta. Lite läskigt är det. Här har i alla fall flitens lampa lyst.
Har tapetserat och hängt upp i hallen och jag är så nöjd. Inget proffsjobb om man granskar hahaa men jag är stolt över mitt verk. Imorgon kommer vitrinskåpet och M skulle vara här och ta emot då jag jobbar. Nästa stora projekt förutom alla miljarder kartonger ute på altanen som skall vikas och till tippen ( det når över fönstren) så skall köket målas. Ska försöka kratsa ur fogarna i kaklet och foga om. Måla vägg och skåpstommar Så småningom blir det nya luckor och bänkbelysning oxå. Behöver en matta under bordet för det kommer nog att bli golvkallt. Har märkt att mitt behov av att skriva till Dan har minskat. Han finns med mig på ett annat sätt nu. Kommer nog fortsätta prata till honom länge än. Men har varit väldigt upptagen i tankarna med praktiska saker, så det har aldrig uppstått några stora sorgevågor. Kommer kanske ett bakslag sen när allt har blivit klart. Men ärligt talat så är det så skönt att vila från mörker och djup sorg. Nu ska jag strax gå ut och gå med Märta. Så härligt att bara dra på sig ett par byxor och jacka över morgonrocken. Här är det ingen som ser mig när jag schasar runt som ett åkerspöke. Jag tror att det här kan bli bra om jag bara fixar snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela