myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ledig dag

Publicerad 2020-10-22 11:43:07 i Allmänt,

Idag är jag ledig för jag ska jobba helgen. Kl 7.40 i morse hade jag tid för däckbyte som sonen ordnat. Samma kille som hyrde av mig nu i somras, som fixade det. Så skönt att få det gjort och han sa att vinterdäcken var jättebra och absolut inget att oroa sig för. Har ett minne av att Dan köpte nya när jag skulle använda Kian, för jag tycker det alltid är sådan hutlösa priser och samtidigt livsviktigt. Efter det så for jag till jobbet och fick det nya schemat, så jag kan planera flytt. Sa att jag nog behövde ta ngn semesterdag oxå, men vet inte riktigt när än. Gårdagen var småjobbig bitvis och jag grät och var så ledsen. Men det är inte okey, för då blir djuren och då främst Märta så olycklig. Hon försöker nästan krypa in under mig och gnyr och gnäller. har hänt att jag höjt radion för att hon inte skall höra att jag gråter. Jag grät över hela min situation, att jag "tvingats" flytta, att jag kände mig så ensam och övergiven av livet. Jag grät efter Dan, min bästa vän som kunde både trösta, och peppa när det behövdes. Precis som jag gjorde för honom. Men jag vet att det är så här det måste bli, jag måste få annat att tänka på och fokusera på. Jag märker så tydligt att även om jag är trött och stundtals nere så är inte det lika mörkt inuti mig. Hittade ett par sidenkalsonger som Dan gillade från den tiden det var populärt med dem. Jag var på väg att slänga dem, men kunde bara inte. Vi var så kära och Dan gick med på att princip slänga hela sin garderob och köpa nya kläder. Tyckte han bara hade marinblåa och tråkiga kläder. Just de där kallingarna var en av de första som vi köpte. Han var lite svårövertalad, men kom att gilla dem. Gillade inte att han hade marinblåa kläder, men han gillade verkligen den färgen. De sista åren, släppte jag helt och han köpte en hel del marinblått igen, 2 tröjor hann han aldrig använda innan han dog. Jag packar ner allt som vi äger och kastar det jag inte har använt på länge, eller ger bort. S och M ville ha 2 av byråerna, som jag inte rymmer och det känns bra. Har putsat nästan alla fönster oxå, måste ju passa på när det fortfarande är milt väder. Har fyllt flera flyttlådor redan och hela förrådet är fullt av grejer. Hittade säkert 15 marschaller, som jag inte visste jag hade ens. Bara mina scrap och pysselgrejer kräver 3 lådor...kanske 4!! Två fulla soppåsar blev det med badrumsgrejer, som är halvtomma, eller gamla, eller jag inte använder. Kvar blev det inte mycket alls och det känns så skönt. Vi har ju flyttat flera gånger och det är jag så tacksam för, och jag är rätt bra på att återvinna och kasta. Men jag kan oxå vara bra på att samla på mig och stuva in allt som ryms i skåpen. Räknade till 8 st olika servettsorter och även halvt nedbrunna ljus!!! eh varför har jag sparat det? Jag kommer väl aldrig ta fram annat än nya ljus och köpa ett helt paket servetter till om jag behöver. Samtidigt som jag slänger och packar, dyker minnen upp från när vi skaffade olika saker ,när vi använde dem, eller när i tiden det var. Kan vara både mysigt och ibland göra lite ont i hjärtat. Till Dan: Hejsan min pussgroda, min lille gullegubbe. Kan sakna att få pussa på dig och kalla dig alla möjliga smeknamn. Du bara skakade på huvudet ibland åt alla konstiga smeknamn jag gav dig. Du var inte särskilt verbal, men på många sätt mer romantiskt än mig. Du visade kärlek genom att pyssla om mig. Bre om mig en filt, tanka bilen, laga mat, servera mig ett glas vin, köpa något gott till en tv kväll. Som jag saknar det, att du håller om mig och att dela livet med dig. Minns du att vi sa att den grå vardagen var bäst och skimrade i färger för oss? Säg att du minns, att du finns någonstans? Älskar dig min godisprins min kära make....jag brukade kalla dig för maken och mig själv titulerade jag mig som frunen, istället för fru. Älskling jag är din frunen fortfarande, du är min man. Älskar dig till månen och tillbaka. När jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela