myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag 10/10

Publicerad 2020-10-11 08:32:31 i Allmänt,

Idag var det kalas för V, men jag jobbade så jag kunde inte fara på kalaset. Får fira honom ngn kväll i veckan. Tänk att han fyller 12 år!! helt vansinnigt och han är inte min bebis längre hahhaa. Jo det är han <3 Det var mycket i morse och vi blev klar med det sista 10 minuter innan lunch. Är trött i hela kroppen, om jag ska vara ärlig. Imorgon jobbar jag kväll, men på måndag är jag ledig. Så skönt det ska bli att inte lyfta, bära och dra. Men tror nog att det är det faktum att vi bär ansiktsmask hela tiden som gör att det känns jobbigare, i alla fall immigare och svettigare. Känns fortfarande lite halvläskigt med att sälja och börja på en ny fas i mitt liv. Kom och tänka på att jag tyckte vi skulle flytta till en stuga redan när Dan levde. Tänkte då att jag hade velat köpa stugan som M byggde för fullt på då. Dan höll med om att det skulle varit härligt, men avrådde hela grejen för att den skulle ju kosta mer än vad jag skulle ha råd med, när jag blev ensam. Visst kan jag inse att det kommer att bli en hel del snöskottning, bläh och kanske snöstorm som gör mig fast med bilen!!. Men tänker att det är en kort infart och jag kan köpa att snöskottaren ta min infart när han liksom kör förbi. Då har jag bara ingången på ngr meter att skotta själv. Ungefär som där jag bor nu. När det är snökaos och jobbar kväll, så får jag väl stanna i stan. Antingen sova i källaren på jobbet eller hos ngr av ungarna. Kan kanske be ngn av de andra som bor därute, gå och ta hand om Märta då?? Allt vinterkrångel vägs in mot övriga årets fördelar. Att se årstiderna på ett annat sätt. Jag är ju ingen naturmänniska på sådant sätt att jag går planlöst irrande i skog och mark. Föredrar lugna vägar och att se naturen på avstånd. Jag kan känna en viss oro som kommer från min osäkerhet och reptilhjärnan som säger OjOj vad

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela