myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fullmåne

Publicerad 2021-12-17 07:40:37 i Allmänt,

Sömnen påverkas av fullmåne! Men inatt har den varit bättre,men röriga drömmar. Vaknat flera gånger men somnar om igen. Nåja tacksam över denna natt var bättre än natten innan. Idag är jag ledig,men måste in till staden...suck. Var in till stan igår,efter att snabbt farit hem och hämta Märta. Hade ärende till banken. Men tji fick jag....för de stänger 13.00!! Så ett nytt försök idag. Hann fixa ngr julklappar i alla fall och nu tror jag att jag ser en ljusning på den fronten. Några till sen är 2021 års julkapperi klart . Har dessutom koll på vad jag skall köpa,vilket känns bra. Igår afton så började jag slå in och försöka stöka bort den delen.
Jobbar i helgen och jag är inbokad som extravak på en avdelning ( om personen inte "hinner" avlida) Men idag så är jag ledig och ikväll ska jag ut och äta med en vän. Tur nog så börjar jag inte tidigt imorgon,så jag får väl göra som Askungen,skynda mig iväg vid tolvslaget hahhaa Varit en lång vecka,med mycket jobb och nu väntar en helg. Helger är både tyngre och lättare,vi är färre och man får verkligen ta i. Men samtidigt lugnare i huset på ngt vis. Sen är det mer besök från anhöriga,och de vill ofta få sig en pratstund och det är ibland stressigt. Men på tisdag är jag ledig igen och jag har redan nu fulltecknad dag haha. Den här tiden på året är det mycket som ska fixas. Men å andra sidan har jag aldrig stressat så här lite något år på länge? Inget bakande,julkort eller godisfix!! Men det verkar bli jul ändå?? Har då och då känt av en julstämning och jag har behövt ta det lugnt. Förra december var en tuff månad och jag är lite förvånad över att jag förknippar julen så mycket med Dan och allt som var vi. Samtidigt som vidriga december 2019 gör sig påmind ibland Men det har gått bra ändå,mycket pga att jag gett mig lugn och ro och fösökt sova så mycket jag kan. För en sak som jag verkligen kan säga är att förändringar på alla vis,oavsett goda eller mindre bra tar energi. Nu ska jag försöka ta tag i dagen och få något gjort innan jag far in till staden. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela