myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Kallt som tusan

Publicerad 2021-12-02 13:36:23 i Allmänt,

Men jädrar vad min värmepump jobbar! Igår så lät den nästan anfådd och ansträngd haha. Men allvarligt det är ojey med kyla...kör på. För om det är kallt så snöar det inte och det uppskattas. Så fort det blir högre tempel,så kommer det säkert mer snö. Får se om min spaning om rlnnbär och snömängd kommer att stämma? Katterna är dock ganska utråkade för inte kan de vara ute så länge förrän de krafsar och vill in igen. Själv håller jag på att pyssla och syssla med en present. Klippa och klistra en minnesbok och jag måste erkänna att det är inte lika trevligt som när jag gjorde min egna . Tankar kommer och går och ibland får jag andas lite djupare för att inte falla i gråt. Så mycket vi gjort och så kul att se alla fina kort som tagits under åren. Men tanken kommer ofta...Det var ju inte såhär det skulle bli! Vi skulle ju bli gamla ihop och hade ju en del kvar vi ville göra. Men sen är jag ju rätt pragmatisk person som faktiskt oxå försöker se ngt "positivt" med all skit. Jag kommer inte att behöva göra om detta igen. Är fortfarande i god form hahaa och har ett jobb som håller mig uppe på fötterna. Är inte dement och behöver inte byta inkontinens skydd på min gubbe hahaaha. Ja vilka knäppa funderingar jag kan ha ut i mellan. Gjorde ett test och 2022 verkar ju bli ett bättre år.
Nu ska jag snart göra mig i ordning för att fara på jobbet. Imorgon är jag ledig och skulle gå ut och äta middag,vad jag hade glömt då var att jag redan lovat bort mig som barnvakt?!! Ja fan inte lätt att ha ett liv när an jobbar varannan helg. Nu ska jag skaka av mig lite djur från bena och ställa mig upp och gå och borsta håret och ta en sista koppen kaffe. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela