myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lussefia

Publicerad 2021-12-13 13:57:31 i Allmänt,

Idag har vi sjungit sankta Luciasången medan vi hjälpte upp de boende ha ha ha. Kanske mest nynnande,då vi inte kunde hela texten. Mysigt hade vi då i alla fall. Nu hemkommen och blev så trött och slö och bestämde mig för en liten stunds slappande. Men ett litet kort från när vi gjorde pepparkaksgranar
Ska in till stan för att hämta matkasse och uppvakta S fjorton dagar efter hennes födelsedag!! Uppskjutet pga snuviga ungar. Så det blir trevligt. Var bortbjuden på middag igår och innan det så for jag och köpte nya vinterskor. De jag hade såg för taskiga ut hhaa. Men perfekta för att bara stoppa ner fötterna i när jag ska ut med Märta. Annars hade jag bara lågskor och är det då lite mer snö så blir jag blöt. Men nu har jag varma lite högre skor och dyrt blev det hahaa. Det är "nackdelen" med att vilja ha bekväma skor, och inte fixar billiga skor. Gav mig själv en julklapp oxå. En typ korthållarlåda!! Som inte någon kan skimma. Så nu är min plånbok ett minne blott. Har ändå aldrig mynt eller sedlar utan använder enbart kort. Den enda nackdelen är att den är så liten att jag kommer inte kunna hitta den i väskan hahaah. På onsdag har vi julfest på jobbet och jag kommer nog att måsta jobba över ett tag. Så Märta får nog fara till .....haaha det vete tusan. Kanske kan ta med henne? För dottern var upptagen hela dagen på onsdag. Tänk om jag kunde dressera kisse att gå ut med Märta? Vilken lyx det hade varit. Hade ju varit perfekt och underlättat mitt liv ofantligt mycket. Men är rädd för att kisse inte är något att lita på. Skulle nog skita fullständigt i sitt uppdrag om han hellre ville göra något annat. Tänk att nästa vecka är jul veckan!!! Wow så härligt och då är vi strax inne på nytt år. Har sådana förhoppningar om 2022! Tror och vill tro på att det kommer att bli ett bättre år. Kan ju liksom inte bli så mycket djävligare än det varit? Eller??? Hahaah Nå då går vi mot ljusare tider,även om februari brukar vara kall som tusan och lååång. Så skönt när man kan få höra fågelsång och takdropp igen!! Nu hör jag att kissarna krafsar på dörren och vill in. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela