myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Träffa barnbarn=livsfarligt!!

Publicerad 2021-12-07 10:47:16 i Allmänt,

Var barnvakt i fredags och som tack fick jag magsjuka. De hade varit sjuk tidigare,men "lovade" mig att nu var det riskfritt?!! Jomen tjena....helgen gick bra. Men igår var det nära döden upplevelse. Jag brukar inte bli magsjuk,så som andra så jag kände mig lugn. Men mitt på dagen igår började jag frysa så jag hoppade. 2tröjor,2par sockar,kofta 2 filtar och ett täcke hjälpte inte och tempen nådde 39.4 på aftonen. Fy för fan så hemskt och sen gå ut med Märta.... Tog mig sista gången till soptunnan och det knastrade och knäppte i huvudet. Kändes som om jag skulle tuppa av och stod och höll i mig mot väggen. Till slut bajsade Märta i alla fall 2meter från ytterdörren och jag kunde famlande ta mig in. När jag får feber så får jag sådana märkliga syner och skumma saker för mig och Dan sa att han inte vågade lämna mig själv. La mig klockan åtta och tog tre alvedon och under natten så hade jag klätt av mig? Vaknade vid 6 tiden och det vred i magen och det var bara att skyndsamt bege sig till toaletten. Fy för den faen så ömklig jag kände mig. Hasade ut med Märta på darriga ben och har druckit lite te. Men det känns som om det värsta varit och även om jag fortfarande känner mig svag så har känslan av att döden hägrar över mig dragit sin kos hahaah. Nu ber jag böner om att jag inte smittat någon av de boende i helgen!!! Det har snöat och det snöar nu och nu hoppas jag vid min gud att det inte kommer så mycket mer. Orkar inte skotta hahaha. Orkar inget alls utan känner mig gnälligare än någonsin,på gränsen irriterad av att känna mig så svag och utpumpad. Har haft mycket kort på Dan överallt här hemma,men igår tog jag bort de flesta! Är lite osäker på vad som hände där i feberdimmorna!! Minns att känslan var lite: Var fasen är du? När jag behöver dig som mest!! Lite ologiskt och orättvist kan jag tycka idag ha ha ha. Men istället för att bli glad så blev jag ledsen av att se alla bilder på honom och på oss. Han kommer alltid finnas i mitt hjärta,men det är svårt att förklara utan att det låter hjärtlöst. Har funderat en hel del och vridit och vänt. En del frågar mig om jag har gått vidare? Jag har inte gått vidare. I min värld så låter "att gå vidare" som ett tillfälligt gupp i vägen. Min väg var ett bottenlöst hål tidvis och ingen fast mark alls. Då är gå vidare ett på gränsen hånfullt uttryck!!!Jag har min själ och skjorta brottats med alla demoner som finns och sökt efter fast mark och andra vägar att gå. Så nu går jag på vägen igen. Lite andra omgivningar än tidigare, och ibland går jag lite vilse. Men jag börjar tycka om den här vägen. Kräm och lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela