myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Burr Burr kallt

Publicerad 2021-02-11 07:42:58 i Allmänt,

Idag på morgonen kändes det kallare än igår kväll då det var nästan 23 grader ute. Katterna är ute och springer omkring och leker. Men jag skulle tro att de snart kommer in. Är lite spänd då jag skall följa en boende på begravning i Röbäcks kapell idag. Vet inte riktigt varför, men jag är väl lite orolig över att jag ska börja tokgråta. Men då får det väl bli så då,försöker jag tänka. Jag kände ju personen och har vårdat henne så ,hon är ju inte okänd. Tänker på hennes man som jag skall följa, de har varit tillsammans längre än jag är gammal!! I förrgår natt så vet jag att jag drömde en dröm där Dan var med?? Men minns inte ett jota mer än att jag drömt en dröm. Varför minns jag inte? Brukar ju komma ihåg det mesta av mina drömmar. Läste någonstans att om man inte är redo så kommer inte en saknad person "att synas" i drömmarna. Kanske jag vill för mycket? Skulle vara så fint att få drömma om honom och oss. Jag skulle bli så glad om jag fick drömma att jag fick hålla om honom, eller åtminstone se honom. Men förr eller senare händer det förhoppningsvis. Nu kom Siv in,så nu är det storkisse som är kvar ute. Jisses så kalla tassar hon har. Hon sprang direkt och la sig vid min hals. Fina goa Sivan Jag räknar fortfarande ner dagar till april. Jag är mycket medveten om att snön är djup fortfarande och att det kommer att snöa flera gånger i april. Men där kommer talesättet:Ont ska med ont fördrivas. För två år sedan låg snön kvar länge och sen på nästan en vecka så var den puts väck. Tycker fortfarande att det är en märklig känsla att tänka på att det här är kanske mitt fortsatta liv. Har liksom alltid tänkt en gemenskap och ett liv med Dan. Nu smärtar den tanken inte längre dom den gjort tidigare. Nu är det mer.... Ja lite märkligt, och jag har nog inte varit ensam så här länge sedan nedre tonåren. Jag känner mig ibland så vardags ensam,om det går att förstå det uttrycket. Jag längtar efter uppleva i princip vad som helst,med en annan människa. Som jag kan dela med någon, om det så bara att se nyheterna med hahaa. Har en inbokad middag med vänner och jag ser så mycket fram emot det. Saknar mina goa "tjejer"ingen kan få mig att skratta som de/ni kan. Snart..snart kan vi höja våra glas och bara få ses. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela