myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon Torsdag

Publicerad 2021-02-25 09:01:15 i Allmänt,

Ett litet tag i morse när jag vaknade fick jag för mig att det var lördag?!? Mest troligt för att jag är ledig idag och ingen klocka ringde. Satte igång så fort jag varit ute med Märta att måla ett varv i taket. Just nu så förtränger jag att ett fjärde varv inte vore fel....men nu är det på håret att det räcker det som är kvar i hinken. Det verkar vara ett superväder idag,vilket får mitt samvete att säga att jag bör gå en längre prommis med Märta. Igår när jag kom hem och skulle svänga ner till mig,så kom ett rådjur springandes. Blev så paff och den lille kraken sprang upp i full fart upp på grannens bro. Där stod den blixtstilla och jag låtsades inte om att jag såg den lilla sötnöten. Efter jag är klar med taket så måste jag ta tag i lite mat,som måste tillredas innan datumet går ut. Jobbar i helgen och då blir det inte så att jag äter mat,utan blir oftast en fil tallrik eller ngr mackor,när jag kommer hem. Vid midnatt så väckte mig storkisse med att bita mig i näsan och kurrade och stod i. Tittade på klockan och sa nej....glöm det och drog täcket över huvudet. Då borrade han sig in under och bet mig i örat. Då la jag mig då långt ut på sängkanten med huvudet och höll fast täcket tills han gav upp. Han biter egentligen inte hårt,men det gör ändå ont. Tog en bild på Siv och håll med om att hon sitter väldigt konstigt?? Fast hela hon är ju konstig och rätt besvärlig att bo med. Hon klöser på allt, biter på det mesta och är jobbig ibland. Samtidigt så är hon det gosigaste jag varit med om. Hennes kurrande och gosande betyder så mycket när man känner sig lite ledsen och nedstämd.
Igår afton hände det ngt märkligt? Jag startade för någon vecka sedan Dans ipad ,för jag blev lite sugen på att lägga lite patiens. Han hade flera kortspel nedladdade på din ipad. När jag gjorde det då så aktiverades facebook och messenger. Så var man inne då så kunde man se att han var "aktiv" lite märkligt att se hans bild och den gröna närvaroplutten. Både M och S la märke till det och de tyckte oxå att det var lite mysigt. Men det märkliga är att igår så lyste närvaroknappen igen!!!! Jag såg det inte själv utan hade fått mess från M att -nu är Dan i farten igen... Gick in på facebook och där stod att han varit aktiv för 59 minuter sedan? Ehhh jag har inte rört paddan på nästan en vecka!! Nu på morgonen funderade jag på det märkliga igen. Men då stod det att inget aktivitet hade det varit alls? Visst var det märkligt? Nej nu måste jag sätta igång igen så inte latmasken tar över och penseln torkar ihop. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela