myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Helt galen i dig

Publicerad 2021-02-03 13:14:27 i Allmänt,

Hörde den låten med Tomas Ledin i bilen och tårarna sprutade. Precis så kände jag för Dan, jag var helt galen i honom. Det var så många orsaker till det, förutom att vi hade så kul ihop och att han gillade att göra allt för mig. Men faktum är att han fick mig att tycka om mig själv, att han visade hur mycket jag behövde och ville ha fysisk kontakt. Det visste jag inte utan faktiskt nästan undvek fysisk kontakt. Var ganska svulten på det, utan att jag visste om det. Det märkliga som kanske andra tycker är att min sexuella lust avtog och i princip försvann. Jag "älskade" den friheten att bara få vara och inte känna press till sex. Vi hade en fantastiskt sexliv och det var så bra som man bara kunde önska, Passion, lekfullhet och åtrå hade vi tills det bara försvann för mig. Märkligt var det, med tanke på hur mycket fysisk kontakt vi hade, såå hade vi väldigt sällan sex. Men mycket kramar,närhet, kyssar och närhet. Dan var väl inte så nöjd med min bristande sexlust men gjorde allt för att förstå mig. Att leva resten av mitt liv utan sex är inga problem men utan närhet känns det tungt. När jag växte upp så fanns det inget ömhet eller närhet i min familj och för mig så var det väldigt sammankopplat till sex. När jag var yngre var jag nog rätt promiskuös och det var långt senare jag förstod hur mycket jag längtade efter att bli älskad. Jag kunde nästan känna äckel när jag tänkte på sex, de sista åren. Ibland var det som om jag inte ville blanda ihop sex med mina känslor för Dan. Min kärlek var ren och skär och jag hade åtrå för hans person. Men åtrån var inte av sexuell karaktär. Jag kände mig fri och ju mindre sex vi hade desto mer fysiska blev vi. Vi höll varandra i hand eller höll våra händer på varann så ofta vi bara kunde. Dan fick mig att betrakta omvärlden med nya glasögon och lära känna mig själv och tänka i nya banor. Han gav mig hela tiden frihet att vara mig själv och han älskade att få vara den "beskyddade " mig. Han hade stora behov av att ta hand om någon tror jag och känna sig viktig och betydelsefull. Vet att han sa att jag fick honom att leva och att våga. Precis som jag men ändå tvärtom på något vis. Vad gjorde han som ingen annan gjort? Dan var inte bättre eller sämre än någon annan och inte någon perfekt människa. Han fick mig att känna mig trygg och liten. Låter kanske inte klokt??? men jag har pga av mitt sätt att vara, oftast behandlats som om jag kan allt själv utan hjälp. Det kan ju oxå visserligen, nästan....ahahah. Men han ville alltid ta ngn extra påse eller bära och fixa allt. Han sa- Men lilla gumman inte skall väl du bära det där......Lilla gumman sätt dig och vila. Lilla du vad du sliter, lilla du det där gör jag. Att känna sig skör och liten var helt underbart och jag vet ingen som har varit så ömsint mot mig som Dan var. Jag som alltid varit kaxig och dominant och hundra procent, kan själv. Fick nu känna hur fint och skönt det var att inte behöva vara den som kunde allt och att jag var inte längre ensam. Kunde känna mig så ensam innan jag träffade Dan, även om jag stod mitt bland vänner. Han stod kvar när jag visade mina sämsta sidor, han ville veta hur jag mådde och bekräftade mig. Så det är väl inte så konstigt att jag var helt galen i honom. Jag är fortfarande helt galen av kärlek till honom och jag gillar den känslan. Det får mig att känna mig mindre ensam och jag påminns om att jag varit älskad precis för den jag är. Jag är värd något, jag är okey, jag har rätt till min plats. Jag har varit älskad och det tar alla priser. " Helt galen av kärlek till dig I ditt himmelska leende, i ditt skratt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela