myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 1/2

Publicerad 2021-02-01 14:59:02 i Allmänt,

Hemkommen från jobbet och har börjat, måla taket igen haahah. Är på varv 2 med täckfärgen och sen är det bara att kämpa på med färdigfärg. När man jobbat helg och även jobbar på måndagen så är man ganska slut i kroppen och framförallt i knoppen. Så det ska bli skönt med ledig dag imorgon och då kanske bli klar med andra varvet i taket även i den lilla lilla hallen. Ikväll så är M med i Fråga doktorn och jag har fått se inslaget. Inte så långt men ändå trevligt tycker jag som naturligtvis inte kan vara annat än stolt mamma. Att ha en dotter som törs visa sig framför kameran!!! inte något som hon ärvt av mig i alla fall. En av de boende på jobbet skall på begravning och det är i Röbäcks kapell. Tack gode gud så är jag ledig den dagen för jag hade inte velat följa med. Hade säkert gråtit mest av alla, bara för att jag säkert skulle ha tänkt på Dans begravning. Men om ingen kan följa med så kommer jag nog ändå att ta på mig uppdraget, bara för att ge den boende möjlighet till att ta adjö. Det är en vacker dag idag och Märta hittade massa trevliga djurspår som hon borrade ner hela huvudet i. Jäsickens så snabbt hon kan springa, hon far som en raket efter vägen, med lite avstickare hit och dit ut i djupsnön. Blir alldeles varm i bröstet när jag ser djuren skutta runt, när vi är ute och då slår det mig att jag faktiskt bor här nu??!! Låter kanske konstigt men, har ju faktiskt bara bott här i 2,5 månad. Att de mår bra känns så viktigt och det gör att det känns rätt att ge dem den här möjligheten till frihet. Det enda som är negativt är att jag måste planera det mesta och ligga före i tanken. Jobbar oftast korta turer och då kan Märta vara själv, men så fort jag har ett ärende så blir det på gränsen för länge och det vill jag inte. Skulle behövt fara in på banken,skattekontoret, handla, köpa broderigarn och några födelsedagspresenter. Att offra en ledig dag är det sämsta och därför måste jag planera allt sådant. Fixa hundvakt och lämna henne innan jobbet och försöka göra det mesta ärendena efter jobbet ,hämta Märta och sen hem. Låter inte så märkvärdigt, men kräver att jag har ork och lust. Kanske jag är lite fjollig när det kommer till Märta, och hennes välbehag, Men hon är så viktig för mig och jag är viktig för henne. Vi liksom bryr oss om varandra, på något sätt som en del skulle tycka är fånigt. Nu har Siv parkerat sig under hakan och ligger här och kurrar. Hon är så go och närhetssökande, men oxå ett litet yrväder och otyg. Men hörni? fatta att det är februari!!! underbart på många sätt. Vi kommer närmare hoppet om att det kommer att bli bra. Att vi kan träffas,kramas och umgås. Att vi kommer att kunna vara ute utan täckjacka!! Hela mitt väsen längtar efter doften av allt utomhus, som inte luktar snö hahaha. Två futtiga månader kvar tills påsk, sen börjar det minsann spritta på och börja smälta. Nu är min "rast" över och jag skall ta tag i målningen igen, fast först en kopp kaffe till. En bra dag idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela