myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Många dagar sedan...

Publicerad 2021-02-24 08:46:40 i Allmänt,

Så många dagar sedan jag skrev här, men det är som om jag inte riktigt tagit mig tiden att sätta ner rumpan och skriva. I fredags var jag på "husmorssemester" ja det var helt underbart skönt. Var bjuden på middag till de goaste av vänner och det blev en god middag och några glas vin. Så härligt det var att bara få sitta och surra en massa och få sippa på ett glas vin och sova över i en säng med nya fräscha sängkläder.. Men det bästaste var att mannen i huset gick ut med Märta både på kvällen och morgonen efter. Låter kanske knepigt, men fatta så skönt att bara få slippa. Det var som om någon gav mig en efterlängtad present. Jag älskar mitt lilla knas till hund,men ibland så kan jag fantisera om att hon skulle lära sig att gå på toaletten ahahah. I alla fall på kvällen, för då är jag oftast trött och det är drygt att gå ut med henne. Dagen därpå efter en god frukost körde jag ut till Yttersjö och hämtade M och sen in till staden igen. Hade lovat ett besök på Godishuset och bredvid ligger ju djuraffären så då passade jag på att köpa kattsand och hundmat. Sen styrde vi mot Kroksjö för där var det kalas för J och det ville jag ju inte missa. De hade delat upp firandet så att vi inte skulle bli så många utan istället fick hon firas flera helger ahahah. Var så trevligt att se dem allihopa och när jag och M styrde hemåt, så kunde jag konstatera att det varit ett härligt dygn av trevligheter. Lördagkväll så spenderade jag den med M som ville visa ettusensjuhundra olika tiktokfilmer. Både hon och jag somnade sedan utmattade ..... Tanken var att jag och S skulle fara på en antikaffär under söndagen, men det ställde jag in för M ville absolut inte fara någonstans. På aftonen var jag mest trött och orkade inte göra ett jota utan låg bara och slötittade på tv, tills det var dags för sista rundan med Märta. Nu toksnöar det ute och jag försöker att inte lägga energi på det. Även om jag mest har lust att hoppa jämfota och vråla NEJ. Igår var jag ute och skottade två omgångar efter jobbet. Alltså....så onödigt med snö, spräng skiten. Är så less på att vara lite orolig över om jag kommer upp på vägen, för det får inte vara för mycket snö och det får inte vara för renskottat för då blir det inget grepp. Men tänker att okey då, det är priset jag får betala för att bo här. Jag vill inte tillbaka till Röbäck i alla fall och sitta där och glo. Vaknade nu på morgonen, av att jag visste att jag just vaknat ur en dröm. Att Dan var med......i nästa sekund hade jag glömt drömmen och satt där på sängkanten och var frustrerad över varför jag inte kommer ihåg drömmarna där han finns med. Det gör mig faktiskt lite ledsen och har svårt att acceptera att det är så. Det är ju en drömvärld men det är ett ställe där jag gärna skulle komma ihåg efteråt. Kanske jag längtar för mycket? Är jag inte beredd att komma ihåg? De sista veckorna är det en känsla av att Dan har dragit sig tillbaka. Känner inte hans närvaro lika starkt. Ibland så frågar jag högt: -Var är du? hos barnen? på Volvo eller på någon kurs hahaha. Han känns inte borta bara som han dragit sig undan, för att jag liksom skall förstå att jag kan själv. Låter säkert hur flummigt som helst och man skulle kanske fundera på hur det står till i mitt huvud? Dan kommer aldrig att lämna mig helt, Han älskade mig och barnen och sitt liv. Han kommer alltid att "titta in" och kolla läget då och då. Det är något jag är helt säker på. Därför jag vill tro att det finns ett liv efter detta och att jag mår bra av den tanken. Tror inte att andevärlden är det minsta lik det liv vi lever här. Det är nog mer som en existens, energi som finns, som är tillfreds med allt och där sorg och elände inte finns. Utan gemenskap och stillhet. Idag har min äldste son namnsdag och jag skall vara barnvakt en liten stund då han skall delta i ett zoommöte i en av styrelserna han sitter med i. Nu skickade han bilder på att han bakat!!! tre mjukkakor hahaha. Så lik mig....bakar oftast flera kakor när jag väl gör något. Men tror inte att han är intresserad av att vara i köket för mat eller bak. Dottern är heller inte ett dugg intresserad av matlagning, utan där är det hennes make som står för matlagningen. Min andra son är väldigt intresserad av matlagning och gör de mest spännande maträtter jag någonsin sett och han hämtar oftast recept på nätet. Igår skickade han en bild på baskisk cheesecake!! Lite suffleliknande, såg den ut och väldigt hög och fluffig. Åh nej.....konstaterade just att det slutat snöa....men så började skiten om igen. Förbannat, för nu börjar det bli dax att gå ut och skotta. Men först skall jag dricka lite kaffe och bara slöa en stund till. Lev väl

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2021-02-24 12:47:23

Tänkte efterlysa dig, ingen blogg på flera dagar, ❤️ ❤️

Svar: Gulle dej
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela