myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag <3

Publicerad 2021-02-14 07:17:08 i Allmänt,

Idag är det alla hjärtans dag och det är väl en av de finaste importerna vi gjort till Sverige. Sen tycker jag att man kan skita i all köpkonsumtion som brukar dyka upp i samband med denna dag. Tycker att det räcker långt att uppmärksamma dagen och kanske äta eller fika något gott tillsammans. Dan köpte aldrig blommor denna dag utan oftast veckan före. Fick aldrig riktigt kläm på varför, sådär supertydligt. Men han brukade mumla fram något.....typ att han inte ville uppvakta för att man förväntades att göra det. Han var ingen man med med många ord hahahah. Tur att jag överkompenserade med det istället. Idag börjar jag kl 12-21.15 och till fikat tänkte jag att vi kunde kanske göra våfflor. Det blir nog mysigt. Innan jag åker på jobbet bara måste jag dammsuga och ställa bort den sen.....den har nog stått framme här på golvet i 4 dagar!! Jag bara kliver över den hahaaha. En av fördelarna med att bo här och inte få så många besök är att jag kan traska runt i morgonrock hela dagen och stöka ner hur mycket jag vill utan att känna att herregud hur här ser ut hahaha. Jag är fortfarande förvånad över hur nära Hörnefors jag bor?? Tog genvägen jag hörde talas om och den orten ligger ju bara runt udden, skulle jag tro. Så häftigt i det lilla, att det var så nära. Jag räknar fortfarande dagarna till april, för i mitt tänk så börjar vårvintern då. Smaka på det ordet...Vårvinter, hur underbart låter inte det. Brukar komma några bakslag med snöfall och elände. Men då brukar jag tänka att ont ska med ont fördrivas. Ska bli spännande att se hur gården ser ut och rensa och göra rabatter. Skulle behövt vinna lite på lotto, för att jag skulle tro att det skulle behövas för allt jag skulle vilja göra. Ett lass med jord och en massa växter, men det är ju faktiskt löjligt dyrt med växter. Sen behövs det en del virke och målarfärg och en massa rensning i skogen. Där finns det vedhögar och gamla plankhögar och en massa från det fällts träd. Mycket jobb och ingen brådska även om man liksom vill göra allt på en gång. Kommer att bli bra i alla fall och faktiskt kul...hoppas jag. Skall snart gå och ta på mig några brallor och gå ut med Märta. Hon är ju morgontrött, men kissnödig och det brukar gå snabbt ut och sen fort in i igen. Så jag kan gå ut i morgonrocken fladdrandes runt benen och det är så skönt. På sin höjd är det väl fåglar eller ngr rådjur som ser mig. Till nästa år så ska jag införskaffa mig ett fågelbord, tror jag. Kan nog bli trevligt även för kissarna att sitta i fönstret att se på. De är bara ute när jag är hemma, för att jag ska kunna ha lite koll på dem. Hade varit så bra att vinna på lotteriet så hade jag kunnat fixa staket/stängsel runt tomten, för sådant är svindyrt. Men jag måste nog börja köpa lotter först.....vilket jag suger på. Nu skall jag dricka en kopp kaffe till innan jag drar på mig brallor och tar en kissprommis med Märta. Kissarna brukar hänga på de flesta prommisar och vi ser säkert ut som ett liten parad när vi kommer gåendes. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela