myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

1januari 2021

Publicerad 2021-01-01 12:41:57 i Allmänt,

Vilken skön dag och fint väder. Solen lyser och jag njuter av tiden innan jag skall fara på jobbet. Nu är ordningen återställd tycker lilla Siv. Nu har hon lagt sig under min haka och kurrar som aldrig förr . Vi har haft Nattgäster...M och deras lilla valp har varit hos mig. Både för sällskap och skydd för raketer och smällare. Lilla Ruth som valpen heter, låg i mitt knä igår och Siv var inte så nöjd med det upplägget. Så nu är allt som vanligt och gästerna har fariy hem till sitt. Det är så vackert och har haft både ekorre och rådjur på besök idag. Snön ligger på träden och solen värmer inte direkt,men fint är det. Det är många dom är ute och promenerar och jag önskar att jag hade lite av den lusten. En gång per dag går jag en längre sväng för Märtas skull. Men det är en av tio gånger jag tycker det är skönt. Allvarligt??? Skitråkigt tycker jag och försöker uppskatta promenaden med: att det är i alla fall skönt att gå in igen. Hade köpt lite gott dom jag tänkte vi skulle äta igår....men inte ens godis orkade vi med. Jag åt 2räkmackor och M nästan en hel pizza i omgångar. Så vi orkade varken efterrätt, chips,ost,kex eller ngt annat gott. La oss vid halv tio och sovgott. Åh så jag längtar efter att få träffa människor!!! Som inte behöver blöjor eller matas hahaaa. Skämt åsido att få kramas och skratta och få mänsklig närhet skriker i mig. Har tänkt en hel del de sista dagarna på att det här året 2021 skall bli ett glädjens år och livet skall komma sakta men säkert till mig. Känner det redan nu i och med att jag längtar..... Jag förväntar mig att jag skall kunna sitta ute och sippa på en kopp kaffe och känna att: Jag har det bra Är glad för att det kan jag se hos min fina djur familj. De trivs och har det bra och det känns då fint. Jag har skapat det åt dem. Möjlighet att få gå lös och naturen runt knuten. Ser framemot att få måla, gräva och fixa här. Finns en hel del att göra och önska. Kommer inte att hinna eller ha råd med allt jag vill göra,men jag har inte bråttom. Gott nytt år....kom till mig ....2021

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela