myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon du vansinniga värld

Publicerad 2021-01-13 11:55:41 i Allmänt,

Var ute sex gånger och skotta igår och när jag var klar,så gick jag in och hängde upp vantar,mössa och skor på tork. Genomblöt av svett så bytte jag tröja. Under tiden hade traktorn varit här!!! Med snöslunga!!! Så det var bara att ta på alla kläder igen och ta bort allt som sprutat in på gården.
Var ut i morse vid sextiden men Märta försvann i snön. Så snabbt röja 2x1metet så pass hon kunde kissa och bajsa. Orättvisan är total.. när jag ser på motsatt sida på vägen. Vinden ligger ju från havssidan så all snö blåser över på min sida. Seriöst så börjar det vara svårt att tippa snön någonstans?!?! Det går inte att styra snön,dessutom svårare för jag har ju uppförsbacke till vägen. Så det måste tas skopa för skopa. Min aversion mot snö har vara ökat. Dottern i yttersjö har nog ändå det ännu värre. Hennes snömängd på höjden är brutal. Skall be henne ta lite kort så kan jag lägga in här. Nu skall jag leta fram torra vantar och mössa och gå ut och ta några metrar igen. Tycker det är värre idag än igår. Igår så blåste det värre och kanske lite av all snö virvlade runt hela tiden. Men jag skulle kunna säga att SNÖN suger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela