myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nej sista lediga dagen

Publicerad 2021-01-24 10:14:53 i Allmänt,

Usch har lite söndagsångest och det är i sig härligt. För ett år sedan var det fredagsångest av rang. Helgerna var superjobbiga och ångestfyllda och smärtsamma. Då stannade världen av och de flesta människor såg glada ut och förväntansfulla ut. Åtminstone tyckte jag det då och det blev så påtagligt att där satt jag och var ensammare och kvarlämnad. Nu hade jag gärna varit ledig ytterligare några dagar. Slippa att fundera på om jag tar mig upp på vägen och till jobbet hahaha och liksom bara gå här och vänta ut vintern. Inte för att jag vill sluta på mitt jobb, utan bara för att det skulle vara skönt. Visst är det en av de mest normala tankar vi kan ha. Det tar jag som positivt och jag blir glad av att känna och tänka som de flesta. Att inte se allt i svart eller i bästa fall gråsvart. Idag kommer förhoppningsvis S och hjälper mig med fryskontakten, jippie så skönt att slippa gå och kika på den lite då och då, så den sitter i. Ska göra en paj så de kan få lite i magen oxå och bakade en kaka igår. Oh nej nu ser jag att det börjat snöa igen...suck men då blir det väl lite varmare så jag kan skrapa bort plogkanten. Försökte imorse men det var bara is och hade inte en suck att få bort den. Alltså nu får faktiskt det vara nog....kaputt, da capo, schlutt med snöande. Måste gå ut och pulsa runt och se hur mycket snö det är på altantaket oxå. Kan ju bli spännande hur jag ska få ner det, i alla fall om det är fruset. Men det finns ju speciella snöskrapor för tak så det kanske måste inhandlas en sådan. Hmmm behöver nog inte pulsa runt utan kan nog spana från vägen. Jag kan riktigt tänka mig in hur Dan skulle gå runt och kolla in snöläget och skotta och jämna till. Han var väldigt noga med att det skulle se bra ut och inte som jag. Som mer tänker bort med skiten hur det ser ut sen bryr jag mig inte. Inga raka gångar här utan bara så att jag kan gå och få ut bilen och att det ser hyfsat ut räcker för mig. Lyckades i alla fall hålla mig vaken sent igår och sov till strax efter sju vilket var härligt. Men har sovit lite halvtaskigt och vaknat flera gånger. Har målat tredje varvet på kökskåpen nu och börjat lite på taklisterna i köksdelen. Känns alltid lite märkligt att skriva köket, då köket inte är så stort ahhaha. Nåja det räcker åt mig och visserligen är det fulla skåp, och trångt. Men det funkar i alla fall. Kan dock tycka att ett skåp till hade varit toppen haha. Har nog rensat bort mer än 50% av allt vi hade under de sista 3 åren. Har fortfarande för mycket grejer för att det ska kännas optimalt, men känns som att jag vill ha kvar det mesta som är härinne i alla fall. Ute i förrådet däremot......med alla saker som var kvar sedan tidigare ägare, det krävs inte bara tre vändor till tippen. Men det får bli lite då och då under vår och sommar. Nu ska jag tvärdammsuga av och lägga tillbaka mattorna. Ta en kopp kaffe och sätta igång med pajen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela