myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Oj oj

Publicerad 2021-01-23 08:05:35 i Allmänt,

Skrev ett inlägg igår, med sladden i datorn i......vad jag inte kollade om var om den satt i. Nej då sladden i väggen var så utdragen som den kunde bli, samt de andra sladdarna oxå. Kanske skulle hyra ut Siv till ngn demoleringsföretag som behöver riva lite i taget? Så det inlägget försvann så klart. Men minns inte ens vad jag skrev hahaha. Denna blogg är ju både läkande för mig, men oxå en tyst samtalspartner. Vissa dagar är bloggen en av de ställen som jag "talar" hela meningar med. Några ord här och där till djuren men oxå lite ord rakt ut i luften ämnade åt Dan. Finns inget sorgligt i det utan är faktiskt ganska mysigt. Det kan bli liknande. -Tycker du att det är dax att gå ut och skotta igen.- Nu måste jag ha kaffe, du får låtsas att du dricker ditt. - Den här filmen skulle du nog gilla. Igår var jag ledig och skulle lämna lådinsatserna till Miljökök, då de använder dem som mall till de nya. Så i veckan får jag de nya luckorna. Vilket innebär att jag måste spackla och måla skåpen. Igår tog jag ner luckorna och skruvade bort gångjärnen som var av det äldre slaget. Sådana med en liten sprint och jäsickens annåda vad de satt. Nåja fick bort dem och spacklade och nu skall det slipas och spacklas en gång till. Ni kan ju ana så kul det är för katterna och då mest Siv att klättra i skåpen, som nu inga dörrar har. Inget porslin har hon rivit ut än....men skafferiet är väldigt roligt och hon grabbar tag i allt och bär med sig ut på golvet. När jag skulle fara igår så körde jag fast med bilen på uppfarten. Provade alltifrån att gunga mig loss och att pilla in granris under hjulen. Det är ju lite motlut upp till vägen, men jag har ju ganska löst grus som ligger under snön så det är lätt att bara sjunka ner. Tack gode gud så kom 3 grannar och hjälpte mig upp på vägen. Nu är ju snön blöt och nu är det dessutom halkigt så har inte en aning om hur jag skall komma upp på måndag hahaha. Grannarna föreslog att jag skulle ställa mig längs efter infarten. Vilket var en god ide till jag kom på att då kommer knappt traktorn förbi och risken att den skrapar bilen är stor. Har varit ut och skottat nu på morgonen och snön är så tung och klibbig att det är så jobbigt att ärligt talat var jag på vippen att börja grina av frustration. Måste ta med mig ett stearinljus och gnugga in spaden med så att det inte fastnar. Usch så tröttsamt det är med denna skitsnö. Tack gode gud att jag inte jobbade i helgen,för då hade det blivit stora problem. Hur i hela friden skall jag lösa vårisen? på uppfarten? Jisses kanske jag kan fråga ngn granne om jag kan stå hos dom med bilen? Suck...så mycket sådant att tänka på ,men hellre det än att ha suttit kvar på Röbäck och tänka dystra och sorgliga tankar. Oroar mig hellre för hur i hela friden jag skall ta mig upp på vägen, istället för hur jag skall orka hitta livsmening. Nu anar jag ett litet morgonljus och det börjar vara dax för rond två med snön.Har faktiskt lite träningsvärk bakom skuldrorna efter allt skottande. Det jobbigaste är när man ska tippa av snön och liksom springa upp för en hög och skaka av den. Sen blir det slipning och spackling och så småningom börja måla. Kommer att bli bra eller åtminstone tusen gånger bättre än det var. Tänkte klämma in en lite tupplur oxå så jag håller mig vaken nu i afton hahha. Kliver upp så tidigt att det kan vara tufft att vara uppe efter nio på kvällen. Är ju kvällstrött och är man ensam så har man ju ändå ingen att var vaken med så då drar tanken sängen ännu mer. Dessutom så är det så jädrarns tråkigt på tv, så har jag inget annat att sysselsätta mig med så blir det ofta tidiga kvällar. Men nu ni är det bara ett sextiotal dagar till april??!!! Jippie Håll ut.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela