myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Snösmocka!

Publicerad 2021-01-12 07:29:31 i Allmänt,

Herrejösses det var inte ens att tänka på att bege sig någonstans idag. Det blir att ta ut komptimmar idag och inget besök till VDC heller. Hade tid på vårdcentralen idag då det finns en möjlighet att jag har bältros. Är osäker då jag inte har så ont som det brukar vara och inga blåsor. Igår bad jag sköterskan på jobbet att titta och hon sa att det måste ju vara bätlros. Läste lite om det och det kan tydligen göra ont och ge nervsmärta, vilket låter ont och så ont har jag inte. Ingen reaktion på vaccinationen heller för jag hade det innan sprutan. Stod att själslig stress kunde få bältros att slå ut. Det är väl det enda som stämmer, för inre stress har jag känt hela december. Nåja får boka ny tid för idag kommer jag ingenstans. Svårt att se ut för snö har blåst och täcker de flesta fönster. När jag skulle ut med Märta så fick jag trycka upp dörren och trappan "syntes" inte. Just nu är blåsten värre än snön, för den skapar små berg av snö. Pulsade upp till vägen och den var faktiskt farbar vissa metrar, tills ett berg av snö gjort drivor, men det skulle vara helt idiotiskt att försöka prova.. Har rörelsevakt på lampor härute och de lyser hela tiden och det knakar i huset. Lite läskigt och mysigt på samma gång. Det enda som oroar är om strömmen far, och det blir kallt och mörkt. Men våra förfäder överlevde, så det ska jag nog oxå göra hahaha. Ångrar jag flytten??? absolut inte. Blåsten tar nog i lite mer härute vid havet och den är stark ska gudarna veta. Det kom en vindil när jag var ut med Märta och jag kände hur jag nästan tappade balansen, Det ironiska mitt i allt så köpte jag igår, ett par våriga gardiner som jag strök, fållade och satte upp i går afton haahaha. Jag ville mentalt skynda på våren och ljuset och här sitter jag idag med en morrande Märta. Hon morrar åt alla ljud utomhus och det låter skumt från elpumpen. Nåja en viss oro finns, men det tar ju slut någon gång. Bara inte mitt dåliga tak far mer illa av detta......... Nu ska jag koka mer kaffe och snart ringa till jobbet och meddela att fru Granström tar sig ingenstans idag. Återkom i morgon, står det på min skylt just nu. Om Dan levt så skulle han med liv och lust kastat sig ut och skottat nu. Tror att han nästan skulle tyckt om det. Jag tänker vänta tills det blir ljusare innan jag går ut och fortsätter. Har bara skottat fram trappan och en tre meters gångväg. Min vapendragare Märta ville in och katterna satt i fönstret och jag strök bort lite snö från fönstren så att de kunde se mig bättre hahha Nu har ni fått en liten uppdatering om läget härute i alla fall. Antar att det är nog så bökigt inne i staden och att alla snöröjare jobbar arschlet av sig just nu. En sån tur vi har dem <3

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2021-01-12 08:53:48

Det stämmer att det är inget bättre i stan, fick knappt upp dörren, avbokat o omboka kunderna idag, ❤️ kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela