myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Grattis Victoria och A

Publicerad 2021-07-14 08:20:53 i Allmänt,

Idag fyller sveriges kronprinsessa år och en kär vän. Hipp hurra för Dig A. Så mycket trevligt vi har gjort....ja inte jag och Victoria hahahah utan med bästaste A. 
Vaknade av att telefonen ringde och det var kris på jobbet och de behövde mig. Men efter 5 minuter så ringde det igen och de hade lyckats pussla med andra avdelningar. Igårkväll så duschade vi 2 stycken boende, bara för att hnna ikapp. Det brukar vi göra på mornar då vi har resurs i 1 1/2 timme. Men det behövs bara att ngn är sjuk så faller allt. 
Tack gode gud att vi är en bra arbetsgrupp och gör allt för våra boende och springer fortare och jobbar ännu hårdare. Men som vi svettas och skrattar åt att vi ser alldeles ofräscha och varma ut. Idag jobbar jag eftermiddag och innan jobbet skall jag försöka rensa i gruset!!! Mitt arma nöt som hängde en fröautomat åt fåglarna utanför fönstret, ovanför gruset!!! Alla frön som ramlade ner grodda sig och blir som en liten gräsmatta i gruset. Igår vräkte jag över ättika och då blir det lättare att dra bort eländesgräset. Men antar att om en vecka ser det likadant ut.....
Jisses vad Märta snarkar!!!....hon ligger oftast ovanpå ryggdynorna på soffan och de blir alldeles knövliga och eländiga av att hon liksom puttar ihop dem och lägger sig på dem. Men vad gör det egentligen? det är ju bara hon och jag som håller till i soffan. 
Ska nog ta en tupplur nu på förmiddagen och får inte att glömma dra ut soptunnan till vägen. Vi har tömning var fjortonde dag, på torsdagar och imorgonbitti börjar jag tidigt så då är det skönt att den redan är utdragen. För ibland kommer sopbilen klockan 6 och ibland 11 !!?? 
En bild från resan till Varberg med alla barn med respektive. Det var en trevlig resa och vi var till ett våffelbageri i ett litet fiskeläge. Jisses så gott det var och det fanns även små mysiga butiker, där Dan köpte en fotogenlampa.
Skulle vara kul med en till resa med hela familjen. Vi brukade hyra ett hus med många sovplatser haahha. Vi är många och det har hänt att det även har behövts husvagn hahha. Hur kul hade det inte varit att hyra på Öland eller Gotland? Men då behöver jag nog spara ett par år först hahaha.
Det är synd att det är så dyrt i Sverige och det är oftast billigare att fara utomlands och tryggare vädermässigt.. Det är ju ingen hit att betala 20 000 kr en vecka för ett hus och sen regnar hela veckan bort. 
På fredag är det Dans födelsedag och det skall firas hahaha. Blir nog samma som förra året, skulle jag tro. En fika på kyrkogården, det var trevligt ifjol och en fin dag och kan bli en trevlig tradition för mig. Där är så fint och idylliskt och om man inte tänker på allt sorgligt utan trevliga saker så är det en fin plats, att ta en kopp kaffe och en mazarin på.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen gå ut innan det blir för varmt att jobba. På förmiddagen har jag härlig skugga på framsidan och då brukar det vara skönt att sitta där med en kopp kaffe och titta på blommorna. Lev väl
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela