myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Kvavt..huvvaligen

Publicerad 2021-07-17 10:44:24 i Allmänt,

Jösses Amalia så kvävt det är idag. Har varit ute och rensat bort lite ogräs och målade tidigt imorse fönster blecken. Jag är inte så pedantisk.,tack gode gud för det. Lite ogräs (läs mycket) stör inte mig. Håller bara bort det värsta och gillar när det är lite sommarängskänsla i rabatten.
Fick några smultron till filen oxå
De är så goda,men små så ngn syltkokning blir det inte. Funderar på att göra likör..eller så äter jag upp eftersom de mognar.
Idag är jag inte tung i sinnet och det lättade efter att jag fick vara riktigt ledsen. Låter inte klokt,men även om det suger att vara ledsen,så accepterar jag att det får vara så. 
Märta är uppriktigt skitless på Ruth som har en sådan energi och vill leka hela tiden. Hon vill ju ha lugna mornar och sova länge. Yrvädret Ruth är ju en ständigt glad liten vovve som vill hitta på ally skoj som bara finns. Idag fick hon gräva ett fint litet hål i gräsmattan och hon såg helt knäpp ut med jord hela ansiktet.
Nu är hon upptagen med att morra åt alla "promenad människor" som går förbi på vägen. Ibland är det bara en eller två och ibland kommer det hela sällskap. Man kan ju undra hur en sådan som jag som inte alls gillar promenader och natur, har både hund och bor härute!?!!
Antar att jag är inställd på att det medför en massa skit och uppoffringar som man helt enkelt får ta till sig. Märta blir så glad av att få springa runt och lukta på allt och vältra sig i surdiken. Så att se henne glad och nöjd väger upp alla skittråkiga promenader. Tystnaden och lugnet som för det mesta råder härute, vägs upp mot den läskiga skogen,mörkret och alla vilda djur som eventuellt äter upp mig.  Visst kan jag känna mig ensam och utanför "världen" ibland. Men jag hade nog känt mig ännu mer ensam i ett bostadsområde med massa folk. Tror att det bästa med att bo som jag gör är ljuden i allt det tysta. Fåglarnas kvitter och måsarna och änderna i viken är så härliga och avbryts då och då av någon sur skata. Men en sak är säker gnagarbeståndet här på Ugglevägen minskar varje dag. Vägen har fått sitt namn av att det är mycket ugglor här ,men kissarna decimerar antalet mödd, stadigt hela dagarna. Nu kommer Siv springandes på vägen, för det kommer folk och går. Hon är så skygg och springer alltid när det kommer folk.
Måste finnas mycket småfisk i viken för tärnorna flyger ner och dyker och är väldigt upptagna med sitt.
Nu är det drygt en vecka till semestern och så skönt det ska bli. Nu ska jag dricka min femtielfte kopp kaffe och fortsätta glo på tärnorna och alla promenad människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela