myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag 31/7

Publicerad 2021-07-31 16:03:44 i Allmänt,

Just nu själv då mina "gäster"farit till S i Kroksjö. Tänkte dammsuga av golvet för det har fått en vecka sedan sist!! Ser faktiskt förfärligt ut,men jar tänkt att städa kan jag göra i resten av mitt liv,men nu är flickorna här och då ska jag bara slappa och vara med dem. Det är/och har varit så härlig vecka med sonen och hans fina familj. Imorgon ska de fara till R:s föräldrar ett par dagar och sedan möts vi till helgen igen ett dygn innan de vänder söderöver. Usch vill inte att de ska fara så långt bort igen....suck
Igår uppvaktade vi L som fyllde år,så kusligt stora de är nu mina äldsta småhjärtan. For dock hem tidigare då det skar i hjärtat av tanken att Dan skulle ha varit där...han skulle ha retat sin dotter och brottats och småboxats med sönerna. Barnbarnen hade han killat och kastat upp i luften. När ska det sluta göra så ont? När jag är med familjen och Dan inte är där? Antar att det med tiden lättar. Är inte ledsen för inte han är med mig,utan för att jag vet hur mycket han älskade att umgås med barn och barnbarn och att han inte får vara med och krama dem och inte får känna småflickornas kramar och sjunga och leka med dem  Att de inte får lära känna honom och att de inte kommer att veta vem han var. Den viktigaste personen i mitt liv, kommer de aldrig att få veta vem det var. Så fånigt,men det känns fel.
Men för övrigt är det så skönt att vara ledig och fri och så mysigt att bara vara. Var på stan igår och fikade och gick bara omkring och det var mysigt att leka turist i sin egen stad.
Imorgon ska jag nog in till staden och kolla in Mio möbler, inte helt säker men har fått en fix ide om en annan soffa!!!. Vill ha en utan lösa kuddar!!! Blir tokig på lösa kuddar. Alltid oordning och "nerlegade" av djuren. Egentligen onödigt då jag inte har något tjusigt hem i övrigt att det skulle spela ngn större roll. Men det är så jädrarns irriterande. Nu ska jag börja stöka lite här hemma och den gå ut på bron och filosofera lite. Lev väl
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela