myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Siv en obotlig tjurskalle

Publicerad 2021-07-13 08:54:47 i Allmänt,

Herrejösses vilken tjurskalle och envis katt hon är. Den där musen som hon fångade igår bar hon in 4 gånger!!! till slut stog jag med sopen och vaktade. Men det kom in ytterligare lik, men då näbbmus. Hon är så nöjd med sina insatser och hon vill komma upp och gosas och pussas efteråt???? ehhh jag vill inte ha henne ett dugg nära då. Då måste jag helt enkelt vara i rörelse hela tiden annars hoppar hon upp och klättrar tills hon kan lägga sig vid min hals. 
Upptäckte en fästing på Märta nu på morgonen.....usch och fy vilka vidriga kryp de är. Tänk att förr var de nästan exotiska och de fanns bara söderut. Har ändå fästingmedel på dem men man måste tydligen göra det oftare.
Håller på att dra ut kort på datorn för att göra en minnesbok till S. Har en egen och hon vill oxå ha en. Men nu är det ngt knas med skrivaren och jag fattar ju inget av sådant. Så måste nog ta med mig dator och skrivare och hela tjottaballongen och fara till dottern. Så får hon hjälpa mig och vara standby tills nästa krångel hahahaha. När vi var på sjukhuset och vakade med Dan, så dokumenterade M löpande och det är faktiskt trevligt att ha kvar och man minns tiden på sjukhuset. Är så tacksam att det finns kvar, och att man kan minnas hur det var och vad som hände där.
Idag jobbar jag eftermiddag och även imorgon då jag bytt tur istället för en som är sjuk. Det blir bökigt inom vården på sommaren om det uppstår sjukdom. Dessutom så har ju halva ordinarie personalen semester och när det är många vikarier så blir det lätt kaos. Det är inte att begära att vikarier ska kunna hålla koll på samma sätt och ändå så har vi hitills haft bra vikarier. Men en hel del missas och så är det bara och vi som är kvar få helt enkelt springa lite fortare hahhaa. 
Idag verkar det vara varmt men mulet och det är härligt i sig. Igår var jag ju och köpte och monterade fast en ny toasits och köpte en klokratta. Så mcyket bättre med en som har skaft så slipper man stå krökt som en krok i rabatten. Det har kommit en liten paprika på min paprikaplanta. Nästa år blir det att fixa ordentligt i växthuset. I år har det blivit väldigt provisoriskt. Vet inte hur jag tänkte när jag satte upp hyllorna!!?? Eller jo lite, för jag tänkte att bara jag får upp något i år så får jag fixa till det nästa år. Men bra blev det inte hahahaa.
Har inte skruvat ihop garderoben och inte målat klart och inte fixat trimmern. Jomen....det här går ju bra hahahaha. Äsch det får helt enkelt vara såhär nu. Till nästa år så ska jag försöka styra upp bätte och förenkla all växtlighet. Har så mycket sly och gräs överallt att jag vete tusan om inte jag måste anställa en trädgårdsmästare som kan röja hahaah. Är ju så fånigt rädd för orm och elände och just runt förrådet måste jag planera bättre. Går inte att köra med klipparen där, för det är både gropigt och stenigt. Dessutom en massa ved och skrot och jag skulle helst bara tippa dit en bil med betong hahaha.
Men det är okey, för nu vet jag till nästa år vad som skall prioriteras på våren innan det börjar växa vilt igen. 
Igår fick jag bilder från stugan av en stuggranne och jag fick så mycket längtan efter Örträsk. Men det gick över ganska fort, då jag är en pragmatisk person och vet att allt har sin tid och att allt har lösts på bästa sätt. Jag har det bra där jag bor nu och tankar ljuset och känslan av sommar. Sen har jag ju semester om ngn vecka!!! hur häftigt kommer inte det att bli? Ska försöka ha så tråkigt jag kan!!! så att jag återgår till vardagen med glädje. Ehhh kommer nog inte gå så bra, för jag gillar ju att bara glida runt och göra så lite som möjligt. För att plötsligt ha startat igång med en massa grejer hahaha. Är dock lite besviken över att det inte blir någon semestertripp men det är inte så att jag sitter i skiten direkt. Jag har det bra.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela