myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Svettigt...

Publicerad 2021-07-05 15:21:57 i Allmänt,

Såååå varmt idag på jobbet. Duscha flera boende idag och till slut rann svett ner i ögonen och jisses vad det sved. När jag kom hem så tog jag en dusch och gick ut med Märta och kände mig lika svettig igen. Så det blir nog bad efter maten. Det är riktigt fin sand nere på stranden.
Igår så fick Märta ta en dusch oxå efter ha sprungit ner i diken i skogen. Halva hon var brunsvart och luktade dy och idag fick jag hojta åt henne så det inte skulle bli en repris. Djuren är så slö och Märta är sämst på att dricka vatten. Fick höra att fil kan gå bättre för hundar,men tänkte testa lite mjölk nu. Katterna ligger i skuggan under granen och inväntar att det ska bli lite svalare. Men en sak är härligt och det är att jag har aircondition....underbart. Har bytt tur imorgon så det blir dagpads istället för kvällspasset, är mycket bättre att jobba dag för mig i alla fall. Nu ska jag skruva upp lite krokar i garderoben, så jag kan hänga upp kläder som jag använt men som inte är smutsiga. Nu kom Siv inskuttande.....nähä nu for hon igen. Vilket himmelrike djuren har härute och det gör mig så varm i hjärtat. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela