myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Börja om från början...

Publicerad 2021-06-13 09:09:25 i Allmänt,

Skrev ett inlägg,som jag glömde spara....och allt försvann. Så nu någon timme senare börjar jag om. Skrev att nu är alla hängande sladdar från bänkbelysningen ett minne blott. Igår så fick jag hjälp med att få nytt och fräscht och man liksom bara drar handen under så tänds och släcks det!!! Dessutom ett uttag nere vid väggen med fyra kontakter istället för ett enda. Idag skall växthuset fixas och med det får jag hjälp,då 2 händer inte räcker. Har provat. ..men höll på att förstöra både mig och växthuset. Ska bli kul och sen få köpa lite tomater och sådant och se om jag har några okända odlargener??? Annars blir väl växthuset en schysst förvaring hahaaha. Nu ska jag göra en rabarberpaj till fikat och maten står redan klar på spisen.
 
Det blåser idag och värmen är inte som tidigarr i veckan,men ljuset flödar in igen i rummet. Idag är det tydligen visning på huset mittemot, där gamla damen bodde. Fast hon rör sig betydligt snabbare än mig och flyger runt hela gården med sin elektriska gräsklippare. En riktig krutkärring om än besynnerlig sådan. Det börjar helt gå åt skogen att somna utan melatonin. Är så trött men somnar ända inte ordentligt utan slumrar till och vaknar i flera timmar. Nåja finns värre saker än så och jag behöver verkligen sova. Helt otroligt hur mycket jag behöver minst 8 timmars sömn. Går ju ofta och lägger mig tidigt och vaknar tidigt. Det märkliga är att om jag tar en tupplur under dagen,sover jag bättre. Har köpt nya kaffekoppar som var dyra som tusan,men kaffet smakar nästan godare i dem hahaaha. I många år höll Dan bli tokig på mig för jag köpte,koppar,väskor och kuddar i parti och minut. Men det slutade jag för flera år sedan. Upptäckte att jag hade flera säckar med både väskor och kuddar!!! Kopparna slängdes lite då och då. Vansinne och numer så har jag kommit till insikt om det och behärskar mig. På onsdag kommer det några vänner och hämtar lite grejer i friggan som de gärna ville ha. Sen kan jag börja fixa till därinne. Bron utanför skulle behövas byggas ny,men det ligger på min flerårsplan. Liksom altanen utanför sovrummet. Samt en ny skärm som oxå sitter på den altanen. Tanken är att jag ska bygga själv!!!! Då behöver samla mod och kunskap först. Har ju sett Dan bygga en hel drös av altaner, så kanske jag kan prova så småningom. Måste bara samla på mig gatstenar eller plattor heter det nog...för sådana hade han under för stadighet antar jag. Igår fick jag ta bort en fästing under Sivs haka!?! Äckliga kryp det där och det är de söta rådjuren som är de största bovarna och sprider skiten.
Så nu blir det att kolla djuren varje kväll efter de läbbiga fästingseländet. Nu blir det rabarber pajsfix. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela